no consumer

Canon tuo markkinoille uudet XEED-projektorit

Canon laajentaa XEED-mallistoaan kolmella uudella projektorilla, jotka ovat tyyppimerkinnältään XEED SX6, XEED SX60 ja XEED X600. Pienikokoiset projektorit tarjoavat teräväpiirtoisen projisoinnin ja hiljaisen käyntiäänen. XEED SX6 on omiaan ammattikäyttöön ja XEED SX60 sekä yritys- että kotiteatterikäyttöön. Pelkistetyin malli on XEED X600, joka tarjoaa laatua XGA-hintaluokassa.

SX6 FSL

Huippumallit XEED SX6 ja XEED SX60 tuottavat SXGA+ (1400 x 1050) -tarkkuuden, jolloin kuva on kirkas ja yksityiskohtia myöten terävä. Kirkkaan kuvan, mutta ei SXGA+-tarkkuutta, tarjoaa myös XEED X600.

Kaikissa kolmessa mallissa AISYS-tekniikka tuo korkean kontrastisuhteen, kirkkaat, mutta kuitenkin syvät värisävyt ja tumman mustan. Lampun kirkkaus ja resoluutio tuottavat terävän ja miellyttävän kuvan kirkkaassakin päivänvalossa (XEED SX6- ja XEED X600 –malleissa 3500 lumenia, XEED SX60 -mallissa 2500 lumenia).

Monipuolista automatiikkaa

Kaikissa uutuuksissa on kattavat automaattitoiminnot. Tarkennusjärjestelmä mittaa projisointietäisyyden, kulman ja käyttölämpötilan ja asettaa tarkennuksen parhaaseen mahdolliseen asentoon. Keystone-korjaus on käytettävissä vaaka-akselilla. Se korjaa mahdollisen vääristymän +/-20 asteella. Ohjelmavalinta tunnistaa käytössä olevan tuloliitännän ja säätää asetuksia sen mukaisesti. Luonnollisen väriset kuvat saadaan korjaamalla projisointipintaa. Kuvalukitus takaa oikean synkronoinnin tietokoneen ja projektorin välillä.

Automaattista 1,7x zoomia voidaan säätää kaukosäätimellä. Suurennuksesta saadaan voimakas, ja koko zoomin toiminta-alueella syntyy hyvin vähän vääristymistä. Laajakulmaprojisointi mahdollistaa suuren kuvan projisoinnin lyhyeltä etäisyydeltä. Linssin haamukuvia ja heijastumia vähentävä pinnoitus takaa parhaan mahdollisen kuvanlaadun.

Aidolla SXGA+-tarkkuudella varustetut XEED SX6- ja XEED SX60 -projektorit projisoivat teräväpiirtoista (720p/1080i) kuvaa. Kaikissa uutuuksissa on DVI-liitäntä ja HDCP-yhteensopivuus, jonka ansiosta suojattu digitaalinen sisältö näkyy poikkeuksellisen laadukkaana. Virran poiskytkemisen jälkeen verkkovirtajohto voidaan irrottaa heti. Projektorit ovat sRGB-yhteensopivia. XEED SX6 -mallissa on tuki myös Adobe RGB -väriavaruudelle.

Uudet projektorit tulevat Suomessa myyntiin toukokuussa. Niiden hintaluokat vahvistetaan myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi