Vuoden Hääkuva 2008 -kilpailun voitto Anu Sundellille [30.10.2008]

Vuoden Hääkuva 2008 -kilpailun voitto meni tänä vuonna kokkolalaiselle valokuvaajalle Anu Sundellille, Studio Sundell. Hän ponnisti koko kilpailun ja miljööhääkuvasarjan voittoon riemukkaalla kuvallaan ”Yhteinen ponnistus”.

Studiohääkuvasarjan paras oli Anne Yrjänä Kokkolasta ja fantasiahääkuvasarjan paras puolestaan Arto Helin Ulvilasta.

- Onnistunut hääkuva on mielestäni kuva, josta tulee hyvä fiilis ja siinä on tunteita. Kuvassa tulee olla mukana hääparille tärkeitä asioita, joita kartoitetaan ennakkoon kuvaussuunnittelupalaverissa, Sundell kertoo.

Kilpailu oli jaettu kolmeen sarjaan, jotka olivat miljöö-, studio- ja fantasiahääkuva. Kustakin sarjasta valittiin sarjavoittaja ja lisäksi kaksi kunniamaininnan saanutta kuvaa. Sarjojen voittajien joukosta valikoitui kokonaiskilpailun voittaja. Vuoden Hääkuva 2008 -kilpailuun osallistui yhteensä 59 hääkuvaa ja suosituin sarja oli miljöösarja.

Vuoden Hääkuva -kilpailun järjestivät yhteistyössä Canon Oy, Color-Kolmio ja HÄÄT-lehti. Kilpailun tarkoituksena on edistää suomalaisen häämuotokuvauksen kehitystä ja tehdä alan taitavimpien osaajien työtä tunnetuksi suomalaiselle yhteisölle.

Voittokuvaan ja muiden sarjojen parhaimmistoon pääset tutustumaan osoitteessa http://www.canon.fi/vuodenhaakuva2008/

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Canon haluaa auttaa jokaista suomalaista ikuistamaan, säilyttämään ja esittämään elämän tärkeät hetket. Canonin vahvuuksia markkinoilla ovat vakuuttava määrä alkuperäisteknologioita, patentteja, resursseja, tuotteita ja ratkaisuja. Tuotekehityksen lähtökohtina ovat kuvanlaatu, käytettävyys, design ja tuotteiden yhteensopivuus.

Color-Kolmio Oy on täyden palvelun kuvavalmistamo, joka valmistaa kuvia ja välittää niitä netin kautta ammattikuvaajille ja kuluttajille. Muotokuvien valmistuksesta Color-Kolmio on tullut tunnetuksi jo yli 40 vuoden ajalta. Kuvien korkea laatu ja palvelut ovat olleet Color-Kolmion tärkeimmät menestystekijät.

HÄÄT on kaksi kertaa vuodessa ilmestyvä korkeatasoinen suomalainen morsiuslehti. Se jakaa noin 200 sivullaan runsaasti muoti-, kauneus-, lahja- ja koristeluohjeita ja sisältää Suomen laajimman hää- ja juhlapalvelujen hakemiston. HÄÄT-lehti on korvaamaton apu häitä suunnitteleville morsiuspareille ja heidän läheisilleen. Lehteä julkaisee Editus Oy.