Vuoden 2008 TIPA-valinnoissa Canonille neljä palkintoa [13.5.2008]

Technical Image Press Association (TIPA) on palkinnut Canon-kuluttajatuotteet neljässä kategoriassa. Uusi EOS 450D on paras edistyneen harrastajan digitaalinen järjestelmäkamera, EF-S 55-250 mm F 4-5.6 IS paras perustason objektiivi, PIXMA MP970 monitoimilaitteiden ykkönen ja CanoScan 8800F paras tasofilmiskanneri.

Tuomaristo arvosti erityisesti EOS 450D:n nopeaa automaattitarkennusta ja erinomaista kuvanlaatua. Myös kameran 3,0 tuuman nestekidenäyttö, elävä etsinkuva, keveys ja pienikokoinen rakenne olivat tuomariston valinnan perusteena. Tuomaristo totesi EOS 450D:n olevan helppokäyttöinen ja nopea, sillä se kuvaa 3,3 kuvaa sekunnissa.

EF-S 55-250 mm F 4-5.6 IS -objektiivi sai tunnustusta erittäin laajasta polttovälistä. Objektiivissa on 12 linssiä 10 ryhmässä, ja tuomariston mielestä terävyyden ja vääristymien hallinta on laadukasta. Myös objektiivin neljän askeleen optinen kuvanvakain, joka parantaa tehokkuutta heikossa valaistuksessa ja lyhentää valotusaikaa, sai tuomaristolta kiitosta.

PIXMA MP970 -monitoimilaitteen arviossa korostui laitteen monipuolisuus - laadukas valokuvatulostus, skannaus- ja kopiointitoiminnot yhdessä laitteessa. Tuomariston mielestä seitsemän erillistä väriä ja Canonin FINE-tulostusyksikkö takaavat kuvat, joissa on laadukas värien ja yksityiskohtien toisto ja tarkkuus.

Tuomariston mielestä CanoScan 8800F -tasofilmiskanneri täyttää kaikki valokuvien arkistointitarpeet. Myös skannerin FARE Level 3 -tekniikka, joka ehkäisee automaattisesti pölyn, naarmut, haalistumat ja rakeisuuden, sai tuomaristolta ylistystä. Tuomaristo vakuuttui myös skannerin kirkkaasta LED-valosta, joka käytännössä poistaa lämpenemisajan ja mahdollistaa skannauksen heti lepotilasta.

TIPA on eurooppalaisten valokuvausalan lehtien muodostama yhteenliittymä. Se on voittoa tavoittelematon organisaatio, joka ei edusta mitään valmistajaa. Yhteenliittymässä on mukana 31 lehteä, joilla on noin kahdeksan miljoonaa lukijaa 12:ssa Euroopan maassa.

Lisätietoja osoitteesta http://www.tipa.com/

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi