Uusia valokuvatulostimia Canon PIXMA -mallistoon [20.8.2007]

PIXMA iP4500 Canon esittelee uudet ja tyylikkäät PIXMA iP4500- ja PIXMA iP3500 -tulostimet. Tulostimissa käytettävän Canonin FINE-tekniikan ansiosta laadukkaita valokuvatulosteita voidaan tulostaa nyt entistä nopeammin.

Uusien PIXMA-tulostimien ominaisuudet lyhyesti:
- FINE-tulostuspää, 1 pikolitran mustepisarat 9 600 x 2 400 dpi:n tarkkuudella (iP4500) tai 2 pikolitran mustepisarat 4 800 x 1 200 dpi:n tarkkuudella (iP3500)
- Laadukkaat valokuvatulosteet jopa 21 sekunnissa (iP4500) tai 47 sekunnissa (iP3500)
- ChromaLife100-järjestelmä, joka yhdessä Canonin alkuperäisten valokuvapapereiden kanssa käytettynä takaa, että tulosteet säilyvät jopa 100 vuotta
- Edistyksellinen tulostusmateriaalien hallinta, kaksi paperirataa, CD/DVD-tulostus (vain iP4500) ja automaattinen kaksipuolisten kääntöyksikkö (vain iP4500)
- Easy-PhotoPrint EX -ohjelmisto mm. valokuvien, kalenterien, albumien jne. tulostukseen

Väriaineen kulutuksen minimoimiseksi kummassakin mallissa on taloudellinen erillisvärikasettitekniikka. PIXMA iP4500 käyttää tulostamiseen viittä värikasettia ja iP3500-tulostimessa värikasetteja on neljä.

Mukana toimitettavan Easy-PhotoPrint EX -ohjelmiston uusi automaattinen kuvankorjaustoiminto korjaa automaattisesti yleisimmät kuvien virheet ennen tulostusta. Järjestelmä analysoi kuvat kasvojen tunnistus- ja näkymäanalyysin avulla ja optimoi sen jälkeen asetukset, kuten kontrastin, sävyn ja värikylläisyyden. Automaattinen kuvankorjaustoiminto on erityisen tehokas korjaamaan vastavaloon kuvattujen kasvojen tai alivalottuneiden kuvien ongelmia.

PIXMA-tulostimen toimitukset alkavat Suomessa syyskuussa 2007. Niiden hinnat ovat seuraavat:

PIXMA iP4500: 115 euroa
PIXMA iP3500: 89 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi