Uusi Canon PowerShot SX110 IS tuo kaukaisetkin kohteet lähelle [26.8.2008]

PowerShot SX110 Uusi 9 megapikselin PowerShot SX110 IS on erittäin pienikokoinen ja kevyt. Tässä kamerauutuudessa on optisella kuvanvakaimella varustettu 10x zoom-objektiivi, joka tuo kaukaisetkin kohteet lähelle.

Easy-käyttötila ja tunnetut Canonin tekniikat auttavat aloittelevaa kuvaajaa saamaan onnistuneita kuvia heti ensiyrittämällä. Kokeneemmat kuvaajat haastetaan siirtymään uudelle tasolle kameran käsisäätöjen avulla. Kameran 10x zoom-objektiivi, jonka polttoväli vastaa 35 mm kinofilmikameran polttoväliä 36–360 mm, tuo kaukaisenkin kohteen lähelle. Optinen kuvanvakain kompensoi kameran tärähtelyä, joten kuvista tulee teräviä ja tarkkoja myös zoomausalueen telepäässä. Kamerassa on vakiona 20 kuvausohjelmaa, joiden avulla kuvaus on helppoa erilaisissa valaistusolosuhteissa.

Automaattisen suuren ISO-herkkyyden valintatilassa aktivoituva liikkeentunnistustekniikka havaitsee kohteen liikkeen ja kameran tärähtelyn kasvojentunnistustekniikan, optisen kuvanvakaimen ja kuvattavan näkymän tietojen avulla ja pitää kuvat terävinä. Myös ISO-herkkyys optimoituu epätarkkuuden minimoimiseksi ja kuvanlaadun maksimoimiseksi. Kamera taltioi laadukkaita VGA-video-otoksia 30 kuvan sekuntinopeudella ja se toimii AA-akulla/-paristolla.

Uuden PowerShot SX110 IS -kameran myynti alkaa Suomessa syyskuussa 2008, ja sen suositusvähittäishinta on 279 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi