Uusi suurivalovoimainen Canon EF -objektiivi erityisesti muotokuvaukseen

Canon tuo markkinoille valovoimaisen EF 85 mm F 1.2 II USM -objektiivin. Se on EF-objektiivivalikoiman kaikkein suurivalovoimaisin ja mahdollistaa tarkan syväterävyyden säädön ja kuvauksen heikossakin valaistuksessa.

EF 85 mm F 1.2 II USM

Taustan pehmennystä tehostava pyöreä himmenninaukko ja suuren valovoiman mahdollistama kapea syväterävyysalue tekevät tästä objektiivista erityisen sopivan muotokuvaukseen ja studiotyöskentelyyn. Suuri valovoima (F 1.2) antaa kuvaajalle mahdollisuuden irrottaa tehokkaasti pääkohde taustasta, ja sen ansiosta objektiivi soveltuu myös kuvaukseen heikossa valaistuksessa, jopa ilman salamaa tai pitkiä valotusaikoja.

Yleisenä ongelmana suuren valovoiman objektiiveissa on pallopoikkeaman esiintyminen, joka aiheuttaa kuvan pehmenemistä reuna-alueilla. Uuden EF 85 mm F 1.2 II USM -objektiivin asfäärinen linssielementti varmistaa tarkkuuden koko kuva-alalla ja parantaa kontrastitoistoa. Objektiivissa on Canonin patentoima Super Spectra -pinnoite, joka ehkäisee kuvakennon heijastuksen vuoksi mahdollisesti syntyviä haamukuvia. Parantamalla linssielementtien valon läpäisykykyä pinnoitteet vähentävät heijastuksia ja tuottavat teräviä ja hyväkontrastisia kuvia, joiden väritasapaino on myös hyvä.

EF 85 mm F 1.2 II USM -objektiivi siirtää tiedon kuvausetäisyydestä kameran prosessorille, joten se on yhteensopiva uusimpien EOS-kameroiden E-TTL II -salamajärjestelmän kanssa. Objektiivin etäisyystiedot ja salama-algoritmit takaavat entistä tarkemman salamavalotuksen mittauksen, kun objektiivia käytetään yhdessä Canonin EX Speedlite  salamalaitteiden kanssa.

Uusi EF-objektiivi tulee Suomessa myyntiin huhtikuussa. Sen hinta tulee olemaan noin 2430 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi