Canonilta uusi kuvanvakaimella varustettu zoom-objektiivi EF-S-sarjaan

Canon täydentää EF-S-objektiivivalikoimaansa kuvanvakaimella varustetulla, valovoimaisella EF-S 17–55 mm F 2.8 IS USM -laajakulmazoomilla. Koko polttovälialueen kattava muuttumaton F 2.8 -valovoima ja uusi kuvanvakain mahdollistavat kuvaustyöskentelyn myös heikossa valaistuksessa.

EF-S 17–55 mm F 2.8 IS USM

Objektiivi on yhteensopiva EF-S-kiinnityksellä varustettujen EOS-kameroiden kanssa. Näiden kameroiden kennokoosta johtuvan 1,6x polttovälin muuntokertoimen ansiosta siinä on kinofilmivastaava 27–88 mm:n polttovälialue. Objektiivissa käytetään kahta Ultra-Low Dispersion -linssielementtiä (UD), jotka ehkäisevät tehokkaasti sekundäärisiä kromaattisia poikkeamia. Koko kuva-alan terävyys ja hyvä kontrasti varmistetaan kahdella asfäärisellä linssilementillä. Muuttumattoman, F 2.8 -valovoiman ja pyöreän himmenninaukon ansiosta taustan pehmennys on mahdollista koko polttovälialueella

Optinen kuvanvakain (IS), ehkäisee kameran tärähdyksen aiheuttamaa kuvan epäterävyyttä. Kuvanvakain mahdollistaa kuvauksen heikossa valaistuksessa ilman salamaa sekä kolme valotusaika-askelta pitempien valotusaikojen käytön käsivaralta kuvattaessa. Objektiivin ultraäänimoottorin ansiosta tarkennus on nopeaa ja lähes äänetöntä.

Objektiivissa on Canonin patentoima Super Spectra -pinnoite, joka ehkäisee kirkkaan kuvakennon heijastuksen vuoksi syntyviä haamukuvia. Parantamalla linssielementtien valonläpäisykykyä pinnoitteet vähentävät heijastuksia ja tuottavat teräviä ja hyväkontrastisia kuvia, joiden väritasapaino on myös hyvä.

Uusi EF-objektiivi tulee Suomessa myyntiin kesäkuussa. Sen hinta tulee olemaan noin 1300 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi