Kasvojentunnistustekniikka ja ISO 1600 -herkkyys uusissa PowerShot A –sarjan kameroissa [22.2.2007]

PowerShot A570 IS Canon tuo markkinoille uudet PowerShot-kamerat, PowerShot A570 IS:n ja PowerShot A560:n. DIGIC III –prosessorin myötä PowerShot A –sarjan kameroihin tulee kasvojentunnistusautomatiikka, automaattinen punasilmäisyyden poisto kameran toistotilassa ja ISO 1600 -herkkyys.

Uusien PowerShot A -sarjan kameroiden ominaisuudet lyhyesti:
- 7,1 megapikselin CCD-kuvakenno ja 4x zoom-objektiivi
- DIGIC III -prosessori ja kasvojentunnistusautomatiikka
- ISO 1600- ja High ISO Auto -herkkyydet
- Erikoisaiheohjelmat valittavissa valintakiekosta
- 2,5 tuuman nestekidenäyttö ja optinen etsin
- PictBridge-tuki ja tulosta/siirrä-painike
- Optinen kuvanvakain (PowerShot A570 IS)
- Optiset lisävarusteet (PowerShot A570 IS)

Kasvojentunnistusautomatiikka havaitsee jopa yhdeksät kasvot ja määrittää, ovatko kasvot kuvan pääkohde, sekä säätää sopivan tarkennuksen ja valotuksen. Jos salama on käytössä, kasvojentunnistusautomatiikka säätää salaman tason siten, että kasvot valottuvat oikein. Automatiikka mahdollistaa myös helppokäyttöisen punasilmäisyyden vähennyksen kameran toistotilassa.

DIGIC III -prosessorin kehittynyt kohinanpoistotekniikka mahdollistaa jopa ISO 1600 -herkkyyden. Suuret ISO-herkkyydet ovat hyödyllisiä kuvattaessa kohteita heikossa valaistuksessa. High ISO Auto -tila asettaa suuret ISO-asetukset etusijalle, jotta valotusajat ovat lyhyet.

Uusien PowerShot A -sarjan kameroiden myynti alkaa Suomessa maaliskuussa 2007. Niiden hinnat ovat seuraavat:

PowerShot A570 IS: 320 euroa
PowerShot A560: 270 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi