no consumer

Uuden sukupolven 2,2 megapikselin DVD-videokamerat Canon-mallistoon [24.8.2006]

Canon DC22 2,2 megapikselin CCD-kennolla varustetut Canon DC21 ja Canon DC22 laajentavat suoraan DVD-levylle tallentavien videokameroiden valikoimaa. Kumpikin tallentaa elävää kuvaa aidolla 16:9-laajakuvasuhteella, lisäksi niissä on pikavalinta 4:3-tilan tallennukseen. Käyttö onnistuu helposti yhdellä kädellä, ja niissä on 10x optinen zoom, kuvanvakain sekä DIGIC DV -prosessori. Molemmilla voi tallentaa samanaikaisesti sekä videokuvaa että stillkuvia.

CCD-kenno ja kuvanvakaimella varustettu 10x optinen zoom takaavat terävän ja tarkan kuvan. Levyn voi siirtää suoraan kamerasta yhteensopivaan DVD-soittimeen ja esitys voi alkaa. RGB-päävärisuodatin takaa upeat ja todenmukaiset värit. Värit ovat aina alkuperäisen kuvauskohteen mukaisia. Molemmissa videokameroissa on lisäksi salamavalo valokuvausta varten ja kummassakin on PictBridge-liitäntä.

Uudet videokamerat ovat yhteensopivia useiden eri DVD-formaattien kanssa. Yhden Dual Layer DVD-levyn tallennustila on 2,66 gigatavua, joten parhaalla kuvanlaadulla levylle mahtuu 36 minuuttia elävää kuvaa. Kuvattua materiaalia voi katsella 2,7 tuuman laajakuvanestekidenäytöstä, jossa esitys näkyy samassa kuvasuhteessa kuin televisiossa. Nestekidenäytössä on horisonttiin kohdistamista helpottava vaakatasomerkintä ja objektiivissa on kolhuilta ja pölyltä suojaava, elektronisesti ohjattu liukuva suojus. DC22:ssa on lisäksi AV-ulostulo.

Uudet DVD-videokamerat tulevat Suomessa myyntiin syyskuussa 2006. Niiden hinnat ovat seuraavat:

DC21 - noin 780 euroa
DC22 - noin 830 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi