Canonin kuluttajatuotteille neljä TIPA-palkintoa [14.5.2007]

TIPA-palkinnot Technical Image Press Association (TIPA) on palkinnut Canon-kuluttajatuotteet neljässä kategoriassa. EOS-1D Mark III on paras ammattilaisen järjestelmäkamera, EF 16–35 mm F 2,8L II USM valittiin parhaaksi ammattilaisen objektiiviksi, SELPHY ES1 on paras pienen formaatin kuvatulostin ja PIXMA MP810 paras monitoimilaite.

Tuomaristo arvosti erityisesti  EOS-1D Mark III:n kuvausnopeutta - 10 kuvaa sekunnissa 10 megapikselin resoluutiolla. Myös kameran 19 pisteen automaattitarkennusjärjestelmä, säänkestävä runko, kennonpuhdistusjärjestelmä, elävä etsikuva ja monipuoliset  valinnaiset säädöt olivat tuomariston valinnan perusteena.

EF 16–35 mm F 2.8L II USM -objektiivi sai mainintoja erityisesti kontrastitasoistaan, tarkkuudestaan ja säänkestävyydestään.

SELPHY ES1 -kuvatulostimen arviossa korostui tulostuslaatu. Tuomariston mielestä uutta on myös yhdistetty väri- ja paperikasetti, joka toimii kätevästi pikapainikkeella. Tuomaristo totesi lisäksi tulostustarkkuuden olevan parasta 300 x 600 dpi:n sublimaatiotulostuksessa.

PIXMA MP810 –monitoimilaitteessa arvostettiin erityisesti monitoimilaitteen laatua, nopeutta ja helppokäyttöisyyttä. Käytettävyyttä helpottaa myös laitteen valintapyörä, jonka ansiosta laite sopii erinomaisesti kotikäyttöön.

TIPA on eurooppalaisten valokuvausalan lehtien muodostama yhteenliittymä. Se on voittoa tuottamaton organisaatio, joka ei edusta mitään valmistajaa. Yhteenliittymässä on 31 lehteä, joilla on noin kahdeksan miljoonaa lukijaa 12:ssa Euroopan maassa.

Lisätietoja osoitteesta http://www.tipa.com/

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi