Kahdelle Canon-kameralle TIPA-palkinto

TIPA 2006 Technical Image Press Association (TIPA) on myöntänyt parhaan kameran palkinnon tänä vuonna kahdelle Canon-kameralle. EOS 5D -kamera valittiin parhaaksi digitaaliseksi järjestelmäkameraksi ja Digital IXUS 65 parhaaksi digikompaktiksi.

Paras digitaalinen järjestelmäkamera – EOS 5D*
”Ensimmäinen hinta-laatusuhteeltaan vakuuttava digitaalikamera, jossa on täysikokoinen 24 x 36 mm:n kenno.”

Tuomariston mielestä 12,8 miljoonaa pikseliä takaavat tarkat, suurikokoiset tulosteet. Lisäksi suuret pikselit vähentävät kohinaa ja varmistavat laadukkaat kuvat. Kun valokuvaajat käyttävät täysikokoisella kennolla varustetussa EOS 5D -kamerassa EF-objektiivia, voidaan hyödyntää objektiivien todellista polttoväliä. Lopullisista kuvista ei rajaudu mitään pois, joten katselukulma ja suuri etsin miellyttävät 35 mm:n kinofilmikameralla kuvaavia.

Paras digikompakti - Digital IXUS 65
”Tarkalla kolmen tuuman nestekidenäytöllä ja teräsrungolla varustettu Digital IXUS 65 hyödyntää alkuperäistä IXUS-muotoilukonseptin tyylikkyyttä.”

Tuomariston mielestä Digital IXUS 65 erottui muista laadukkaista digitaalikameroista tyylikkään muotoilunsa ja tehokkuutensa ansiosta. Tuomaristo kehui myös kameran kosketusvalitsinta, kuvantarkastelutyökalua ja ISO 800 -herkkyyttä.

TIPA on eurooppalaisten valokuvauslehtien muodostama yhteenliittymä. Se on voittoa tuottamaton organisaatio, joka ei edusta mitään valmistajaa. Yhteenliittymässä on 31 lehteä, joilla on noin kahdeksan miljoonaa lukijaa 12 Euroopan maassa.

Lisätietoja osoitteesta http://www.tipa.com/

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi