Canonin tuotteille neljä TIPA-palkintoa

TIPA best entry level digital SLR -logo Canon korjasi pääpalkinnot kamera-, tulostin- ja projektorisarjoissa TIPA-valinnoissa 2005. TIPA (Technical Image Press Association) on eurooppalaisten valokuvausalan lehtien muodostama yhteenliittymä. Se on valmistajista riippumaton, voittoa tuottamaton organisaatio, joka edustaa 31 lehteä, joilla on kaikkiaan noin kahdeksan miljoonaa lukijaa 12:ssa Euroopan maassa.

PIXMA iP8500: paras A4-koon valokuvatulostin
”Erinomainen kuvanlaatu ja nopeus riittävät ammattilaisellekin”

Tuomariston mukaan tulostimen 8 värin ChromaPLUS-järjestelmä on tärkein tekijä tulostimen menestyksessä. PIXMA iP8500 -tulostimen FINE-tulostuspäässä on yli 6 000 mikrosuutinta, jotka suihkuttavat miljoonittain 2 pikolitran pisaroita sekunnissa tasaisesti ja tarkasti. PictBridge-tuki, suora CD/DVD-tulostus ja kaksipuolista tulostusta helpottava kääntöyksikkö lisäävät tulostimen monipuolisuutta.

EOS 1Ds Mark II: paras ammattikäyttöön suunnattu digitaalinen järjestelmäkamera
”Vuoden sensaatio”

Tuomariston mielestä kameran täysikokoinen 16,7 megapikselin CMOS-kenno tuottaa laadukkaita kuvia, jotka voidaan myös tulostaa jopa 60 x 90 cm:n koossa. Lisäksi ammattilaiset voivat rajata kuvia laadun heikentymättä. Kamerassa on aito 24 x 36 mm:n täysikokoinen CMOS-kenno, joten objektiivien polttovälit vastaavat tarkasti analogisten 35 mm:n järjestelmäkameroiden polttovälejä.

EOS 350D: paras ensiostajan digitaalinen järjestelmäkamera
”Markkinoiden pienikokoisin ja tehokkain digitaalinen järjestelmäkamera”

Tuomaristo mainitsi, että tämä kamera on siirtänyt digitaalisen kuvauksen taas uudelle tasolle. Reilu kuukausi sitten markkinoille tuotu 8,2 megapikselin digitaalinen järjestelmäkamera on jo saavuttanut kuluttajien ja arvostelijoiden suosion laadukkaalla tekniikallaan ja helppokäyttöisyydellään.

XEED SX50: paras projektori
”Uusi laatutaso luokassaan”

Tuomaristo nosti esiin projektorin hyvän kontrastin, terävyyden ja värien säätömahdollisuudet. Monipuolisen käyttöliittymän ja tarkan projisointikyvyn ansiosta projektori soveltuu erityisesti valokuvien ja grafiikan esittämiseen.

Lisää osoitteessa http://www.tipa.com/

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen
Tuotesivulle