Canonin Täydellinen Kuva -minidokumenttisarja Euroopan tv-kanavilla

Canon tuo neljä uutta minidokumenttia palkittuun Täydellinen Kuva -sarjaansa. Sarjan dokumenteissa esitellään tunnettuja valokuvaajia ja heidän töitään. Dokumenteissa he kertovat, miten tietty kuva tai kuvasarja on tallennettu ja minkälainen tarina siihen liittyy.

Neljän uuden minidokumentin aiheina ovat urheilu- ja luontokuvaus, ja niissä esitellään viiden eri valokuvaajan töitä. BBC:lle tekemästään Isojen kissojen päiväkirjasta paljon kiitosta saaneet Angela ja Jonathon Scott kertovat intohimoisesta suhteestaan luontokuvaukseen. Italialainen Manuel Presti kertoo työstään monimuotoisten lintuparvien kuvaajana. Urheiluaiheisessa minidokumentissa iso-britannialainen Andy Day kertoo Parkour extreme -urheilijoista ottamistaan kuvista, ja toisessa urheiluaiheisessa dokumentissa australialainen surffauksen kuvaaja Ted Gambeau kertoo täydellisen aallon kuvaamisesta. Myös kolme aiemmin julkistettua minidokumenttia, joissa esiintyvät kuvaajat Rankin, Julian Germaine ja Gero Breloer, esitetään uudelleen.

Omaperäiset 60 sekunnin mittaiset dokumentit poikkeavat perinteisistä mainoksista siinä, että ne eivät sisällä tuotemainontaa. Media and Marketing Europe -lehti myönsi alkuperäiselle Täydellinen Kuva -sarjalle Best Use of International Media -palkinnon, ja European Association of Communications Agencies palkitsi dokumentit Silver Euro Effie -palkinnolla.

Minidokumentit esitetään syyskaudella kuudella kaikkialla Euroopassa näkyvällä tv-kanavalla osana niiden ohejlmistoa. Kanavista mukana ovat mm. BBC World ja National Geographic Channel. Canon mainitaan sarjan sponsorina.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen