Canon-mallistoon edullinen laajakuvasuhteella tallentava DVD-videokamera

Canon DC100 on helppokäyttöinen ja edullinen DVD-levylle (DVD-R/-RW) liikkuvaa kuvaa ja stillkuvia tallentava videokamerauutuus. Tällä DVD-videokameralla voidaan tallentaa aitoa laajakuvaa, jossa hyödynnetään kaikki CCD-kennon vaakasuuntaiset pikselit.

DC100

Tarkka videotallenne soveltuu hyvin uusimmissa laajakuvatelevisioissa katseltavaksi. Kuvasuhteet 16:9 ja 4:3 ovat valittavissa yhden painikkeen painalluksella, joten kuvasuhteen vaihto on helppoa ja videon tallentaminen laajakuvamuodossa DVD-levylle vaivatonta. Pienikokoinen kamera on helppo ottaa matkalle mukaan.

Tässä uutuusmallissa on selkeä 2,7 tuuman laajakuvainen värinestekidenäyttö. Sen ansiosta näkymä kuvattaessa on täsmälleen sama, joka näkyy toistettaessa tallennetta laajakuvatelevisioissa. Suoraan DVD-levylle tallentaminen on käytännöllinen tapa ikuistaa elämän tärkeät hetket. Kun levy on viimeistelty kamerassa, se voidaan asettaa suoraan DVD-soittimeen toistoa varten. Lisäksi tehokkaan 25x zoom-objektiivin ansiosta kohteen rajaus ja sommittelu onnistuu entistä tehokkaammin.

Kamerassa on DIGIC DV –kuvaprosessori, jossa on kaksi kuvasignaalien käsittelypolkua, toinen liikkuvaa kuvaa ja toinen stillkuvia varten. Prosessori optimoi näiden erityyppisten kuvasignaalien ominaisuudet ja värientoiston, joten värit ovat aina luonnollisen eloisia ja sävykkäitä.

Uusi DC100 tulee Suomessa myyntiin kesäkuussa. Sen hintaluokka on noin 680 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi