PIXMA MP560

Syksyn helppokäyttöiset monitoimilaitteet kotikäyttäjille ja valokuvauksen harrastajille [19.8.2009]

PIXMA MP550 Canon tuo markkinoille kaksi uutta keskisarjan PIXMA-monitoimilaitetta, joiden vahvuuksiin kuuluvat helppokäyttöisyys ja valokuvatasoinen tulostus. PIXMA MP550 ja PIXMA MP560 on suunniteltu niin kotikäyttäjien, valokuvauksen harrastajien kuin ammattilaistenkin tarpeisiin. Laitteet tuottavat entistä paremman tulostusjäljen sekä mustavalkoisten asiakirjojen että suuriresoluutioisten värikuvien tulostuksessa.

PIXMA MP560

Fiksut ohjelmistot

Molempien laitteiden mukana toimitetaan Easy-PhotoPrint EX -ohjelma, jonka avulla käyttäjien on entistä helpompi muuntaa digitaaliset valokuvakokoelmansa laadukkaiksi paperiversioiksi. Ohjelman ominaisuuksiin kuuluu automaattinen Auto Photo Fix II -kuvankorjaustoiminto, joka jakaa kuvan erillisiin alueisiin ja tekee tarvittavat korjaukset tarkasti kullekin alueelle algoritmien avulla.

Toinen pakettiin kuuluva ohjelma on Easy-WebPrint EX, jonka avulla käyttäjä voi valita verkkosivuilta haluamiaan alueita ja joko tulostaa valitsemansa sisällöt tai tallentaa ne PDF-tiedostoksi. Ohjelmalla voi myös yhdistää useita eri rajauksia yhdeksi asiakirjaksi, mikä säästää paperia ja mustetta.

Ammattitason valokuvatulosteet helposti ja nopeasti

Parannettujen ominaisuuksiensa ansiosta PIXMA MP550 ja PIXMA MP560 tulostavat valokuvalaatuista jälkeä nopeasti. Molemmat mallit hyödyntävät Canonin yhden pikolitran FINE (Full-photolithography Inkjet Nozzle Engineering) -tulostustekniikkaa, jolla saadaan rakeettomat tulosteet 9600 dpi:n tarkkuuteen asti. Muste ohjautuu tulostuspäähän viidestä erillisestä mustesäiliöstä, joista yhdessä on mustaa pigmenttimustetta terävää tekstijälkeä varten ja neljässä muussa värimusteita esimerkiksi valokuvien tulostamiseen. Mustesäiliöiden LED-merkkivalot ilmoittavat säiliöiden tyhjenemisestä.

PIXMA MP550 ja PIXMA MP560 ovat nopeita kehittyneen tulostusmenetelmän ansiosta. Molemmat kykenevät tulostamaan valokuvatasoisen, reunuksettoman 10 x 15 cm:n kuvan noin 39 sekunnissa. Canon on yksi ensimmäisistä tulostinvalmistajista, jotka testaavat laitteidensa tulostus- ja kopiointinopeuden ISO/IEC 24734- ja ISO/IEC 24735 -standardeja käyttäen. Yhtenäisten standardien ansiosta käyttäjät voivat vertailla eri valmistajien ja mallien tulostus- ja kopiointinopeuksia. PIXMA MP550 ja PIXMA MP560 tulostavat keskimäärin 9,2 mustavalko- tai 6,0 värisivua minuutissa.

Canonin ChromaLife 100+ -järjestelmän ansiosta valokuvatulosteet ovat pitkäikäisiä. Canonin musteilla ja valokuvapaperilla tulostetut kuvat säilyttävät värinsä vähintään 300 vuotta valokuva-albumissa tai keskimäärin 30 vuotta, jos kuvaa säilytetään lasin alla tai kosketuksissa ilman kanssa.

Laadukas ja helppokäyttöinen skanneri

Molemmissa malleissa on skanneri, jonka optinen tarkkuus on 2400 dpi. Skannerin ominaisuuksiin kuuluu automaattinen skannaustila, joka tunnistaa skannattavan aineiston tyypin ja säätää asetukset sen mukaan. Lisäksi malleilla on mahdollista skannata suoraan flash-muistiin tai USB-muistitikulle. Myös muistiin tallennettujen kuvien tulostaminen onnistuu suoraan muistikortilta ilman tietokoneen avaamista. Molemmat mallit tuottavat laadukkaita kopioita alkuperäisistä asiakirjoista. Canonin kaksinkertainen värienkäsittelytekniikka varmistaa parhaan mahdollisen värintoiston.

Kätevät ominaisuudet

Parannettu valintapyörä ja kahden tuuman värinestekidenäyttö (TFT) helpottavat PIXMA MP550- ja PIXMA MP560 -laitteiden käyttöä entisestään. Valintapyörän nelisuuntainen ohjain helpottaa asetusten säätämistä.

Molemmissa malleissa on kaksi paperitasoa, minkä lisäksi PIXMA MP560:ssä on myös automaattinen kaksipuolisten kääntöyksikkö ja 802.11g Wi-Fi -liitäntä, jolla laite saadaan liitettyä langattomaan verkkoon. Molemmissa malleissa on vakiona  USB-liitäntä ja PictBridge-liitäntä yhteensopivalle digitaalikameralle tai videokameralle.

Uusien PIXMA-monitoimilaitteiden myynti alkaa Suomessa syyskuussa 2009, ja niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:

- PIXMA MP550: 109 euroa
- PIXMA MP560: 169 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi