Skanneriuutuus Canonilta [18.2.2009]

CanoScan LiDE 700F Canon tuo markkinoille CanonScan LiDE 700F -skannerin, ensimmäisen Canon-mallin, jossa on 9600 x 9600 dpi:n optinen tarkkuus filmiskannaukseen.

Uusi CanonScan LiDE 700F sopii muotoilunsa ansiosta pieneenkin tilaan, ja helppokäyttöisen käyttöliittymän avulla asiakirjojen, valokuvien ja 35 mm:n filmien skannaus onnistuu nopeasti ja laadukkaasti. Skanneri sopii sekä kotikäyttäjille että yrityksille.

Laadukkaat skannaukset muutamassa sekunnissa

CanonScan LiDE 700F:ssä on Canonin ainutlaatuinen LiDE-tekniikka, joka mahdollistaa jopa 9600 dpi:n tarkkuuden filmiskannauksessa. 4800 dpi:n tarkkuus toistaa valokuvien pienimmätkin yksityiskohdat ja takaa laadukkaat suurennokset. 35 mm:n filmiruutujen skannausta varten skannerissa on erillinen yksittäisten filmiruutujen skannausyksikkö. Skannaus voidaan aloittaa välittömästi, ja CanonScan LiDE 700F tuottaa A4-kokoisen väriskannauksen 300 dpi:n tarkkuudella vain 12 sekunnissa.

Ohut, kevyt ja helppokäyttöinen

LiDE-tekniikan ansiosta CanonScan LiDE 700F on kompakti ja kevyt rakenteeltaan. Sen innovatiivinen muotoilu tarkoittaa, että skanneria voi käyttää pysty- ja vaakasuunnassa tai käännettynä kyljelleen, jolloin se soveltuu hyvin pienellekin työpöydälle. Laite saa virran tietokoneesta nopean USB-liitännän kautta, jolloin erillistä virtajohtoa ei tarvita.

CanonScan LiDE 700F:ssä on neljä selkeätä pikapainiketta, jotka voidaan ohjelmoida yksilöllisesti. Niiden avulla on helppo skannata, kopioda, lähettää sähköpostia ja tuottaa PDF-asiakirjoja. Skanneriin asetettu alkuperäinen tunnistetaan automaattisesti ja skannausasetukset optimoidaan tunnistuksen mukaan. Materiaali skannataan ja tallennetaan PDF- tai JPEG-muodossa.

Korjaustekniikka tuo paremman tuloksen

CanonScan LiDE 700F:ssä on valokuville tarkoitettu pölyn- ja naarmujen korjaustekniikka QARE, joka vähentää automaattisesti pölyn, naarmujen ja rakeisuuden vaikutuksia ja korjaa myös haalistuneita värejä vain muutamalla napsautuksella.

MP Navigator EX -ohjelmisto tarjoaa monia lisätoimintoja, kuten PDF-muokkaus, sanahaku, yli 15 kielen tekstintunnistus ja automaattinen kuvankorjaus. Mukana toimitettava USB-kaapeli helpottaa ja nopeuttaa asennusta.

Uuden skannerin myynti alkaa Suomessa maaliskuussa 2009, ja sen suositusvähittäishinta on 129 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi