Canon tuo SELPHY-mallistoon kaksi uutta kuvatulostinta [7.5.2007]

SELPHY CP750 Canon esittelee kaksi uutta SELPHY-kuvatulostinta, SELPHY CP750:n ja SELPHY CP740:n. Pienikokoisissa kuvatulostimissa on nyt ensimmäistä kertaa punasilmäisyyttä korjaava toiminto. Lisäksi niissä on entistä suuremmat nestekidenäytöt ja ne toistavat ihonsävyt entistä paremmin. SELPHY CP750 tarjoaa lisäksi värimuunnostoiminnon ja IrSimple-yhteensopivuuden, joka mahdollistaa infrapunatulostuksen mobiililaitteista.

Uusien kuvatulostimien ominaisuudet lyhyesti:
- Pieni koko ja tyylikäs design
- Nestekidenäyttö (CP750:ssä 2,4 tuumaa ja CP740:ssä 2,0 tuumaa), jossa kuvakepohjainen käyttöliittymä
- Automaattinen punasilmäisyyden korjaustoiminto
- Tulostuksen rajaus (CP750)
- Suoratulostus yleisimmiltä muistikorteilta
- Jopa 100 vuotta kestävät kuvatulosteet

Sublimaatiotulostustekniikan ansiosta kuvatulosteet ovat huippulaatua. Yhdessä tulostetussa pisteessä on jopa 256 sävyä/väri, eli värisävyjä on yhteensä lähes 16,8 miljoonaa. Kuviin lisätään tulostuksen loppuvaiheessa kiiltävä kosteudelta ja sormenjäljiltä suojaava erikoispinnoite, joten niitä voi käsitellä heti tulostuksen jälkeen.

Nopea kortin luku ja kuvien valinta

Tulostimissa on sisäänkelautuva USB-kaapeli, joten ne on helppo ottaa mukaan minne vain. SELPHY CP750 –malliin saa lisävarusteena myös akun. Kortin luku ja kuvien valinta käyvät entistä nopeammin. Automaattinen punasilmäisyyden korjaus toimii helposti yhdellä painalluksella ja ihonsävyjen optimointi tekee ihon värisävyistä entistä todenmukaisempia.

Molempiin tulostimiin voi kytkeä kameran PictBridge-suoratulostusliitännän avulla, ja molemmissa on myös USB-liitäntä ja –kaapeli. Tulostaminen onnistuu myös yleisimmiltä muistikorteilta. Molempiin malleihin saa Bluetooth-sovittimen lisävarusteena.

Uusien SELPHY-mallien myynti alkaa Suomessa kesäkuun alussa. Niiden hinnat ovat seuraavat:

SELPHY CP750: 180 euroa
SELPHY CP740: 105 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi