Suoratulostuksen helppoutta uudella SEPLHY CP600 -kuvatulostimella

Canon tuo markkinoille pienikokoisen verkkovirta- ja akkukäyttöisen SELPHY CP600 -kuvatulostimen. SELPHY-malliston tulokas tekee 10 x 15 cm:n valokuvan 69 sekunnissa. Tulostimella saa digikuvat helposti paperille liittämällä se mihin tahansa PictBridge-yhteensopivaan digitalikameraan tai –videokameraan. Tulostin tukee myös tiettyjen kamerapuhelinten langatonta IrDA-tulostusta.

Ensimmäinen kuvatulostin, jossa on Canonin DIGIC II -prosessori

SELPHY CP600 on ensimmäinen Canonin DIGIC II -prosessorilla varustettu kuvatulostin. Nopean tulostuksen lisäksi prosessorin suorituskyky mahdollistaa uusien, kuvanlaatua merkittävästi parantavien tekniikoiden hyödyntämisen. Prosessoria ja iSAPS-tekniikkaa hyödynnetään esimerkiksi yöotoksien ja vastavaloon otettujen kuvien korjauksessa paremman kuvanlaadun saavuttamiseksi.

Sublimaatiotulostuksessa tulostuspäässä olevat ”pikselit” lämpiävät ja niiden lämpötila määrää erikoispinnoitetulle paperille kiinnittyvän väriaineen määrän. Canonin kehittämä tekniikka on lisännyt lämpötilan säätelyn nopeutta ja tarkkuutta huomattavasti. Tuloksena saavutettu entistä tarkempi sävyjentoisto ja pistekoko parantavat tulosteiden terävyyttä ja kontrastia merkittävästi. Lisäksi automaattinen dynaamisen alueen korjaustoiminto korjaa liian vaaleat, liian tummat tai sävyalueeltaan rajoittuneet kuvat.

SELPHY CP600 –tulostimella voidaan tulostaa seuraavia tulostusmateriaalikokoja: perinteinen 100 x 150 mm, luottokorttikoko, pienoistarrat ja leveä 100 x 200 mm. Sublimaatiotulostimissa käytettävä väriaine ei ole koostumukseltaan nestemäistä vaan kiinteää, joten paperin ja väriaineen vaihtaminen käy nopeasti, helposti ja siististi. Tulostusmateriaalit myydään pakkauksissa, joissa on mukana sekä paperit että värit.

SELPHY CP600 -tulostimen ostaja voi halutessaan rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY -palveluun, joka tarjoaa muun muassa 100 megatavua ilmaista tilaa Internetissä omien digitaalisten stillkuvien ja videoleikkeiden tallettamiseen ja jakamiseen.

Tulostimen mukana toimitetaan ZoomBrowser EX 5.1 (Windows)- ja ImageBrowser 5.1 (Mac) -ohjelmat kuvien katselua, hallintaa ja arkistointia varten. Ohjelmistoon kuuluu myös helppokäyttöinen PhotoRecord-tulostusohjelma (Windows).

SELPHY CP600 -kuvatulostin tulee Suomessa myyntiin huhtikuussa. Se asettuu 270 euron hintaluokkaan.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi.

Canon – globaalisti paikallinen