no consumer

SELPHY-kuvatulostimet Canonilta digikuvien tulostukseen [13.5.2008]

Canon esittelee uudet kannettavat SELPHY-kuvatulostimet, joilla voi tulostaa digikuvat valokuviksi suoraan digikamerasta tai muistikortilta. Kooltaan pienet laitteet tuovat digikuvien kotitulostuksen yhä useamman käyttäjän ulottuville.

Uutuudet ovat
Canon SELPHY CP770, jossa on käytännöllinen kantokahva ja akku lisävarusteena
Canon SELPHY CP760, jossa on selkeä käyttöliittymä ja selkeästi sijoitetut painikkeet

SELPHY CP770:ssä on ainutlaatuinen säilytystila, jossa voidaan säilyttää tarvikkeita, lisävarusteita tai virtalähteitä. Tulostin pysyy tukevasti paikoillaan kaksisolkisen lukitusjärjestelmän ansiosta. Kaikkien osien säilyttäminen samassa paikassa varmistaa nopean ja helpon käyttöönoton ja yhdessä kantokahvan ja lisävarusteena saatavan akun kanssa SELPHY CP770 on mitä mainioin matkakumppani.

Kummassakin tulostimessa on 2,5 tuuman taittuva TFT-nestekidenäyttö kuvien tarkkaan esikatseluun. Tulostimilla voidaan tulostaa erikokoisille tulostusmateriaaleille. Käytettävissä ovat tavallinen 10 x 15 cm koko, luottokorttikoko ja pienoistarrat. Sublimaatiotekniikka varmistaa tasaiset ja kirkkaat, perinteisiä valokuvia muistuttavat tulosteet. Jokainen tuloste viimeistellään erityispinnoitteella, joka antaa suojan roiskeilta ja sormenjäljiltä. Valokuva-albumissa säilytettynä tulosteet säilyvät laadukkaina jopa 100 vuoden ajan.

Muita ominaisuuksia ovat automaattinen punasilmäisyyden korjaus ja ihonsävyn optimointi, joka varmistaa luonnolliset muotokuvat ilman kuvankäsittelyä PC:llä.  Lisäksi käyttäjät voivat parantaa kuviaan klassisilla tehosteilla, joita ovat esimerkiksi Seepia, Kylläiset värit, Neutraali, Positiivifilmi ja Mustavalkoinen. Värit toistuvat todenmukaisina, sillä molemmat tulostimet tukevat Adobe RGB -väriprofiileja, ja ne käyttävät automaattisesti asianmukaista värimuunnosta ennen tulostusta.

SELPHY CP770:llä ja SELPHY CP760:llä voi tulostaa nopeasti ja helposti ilman tietokonetta. PictBridge- ja Direct Print -yhteensopivuuden ansiosta suoratulostus kamerasta onnistuu yhdellä painikkeen painalluksella. Lisäksi tulostimissa on muistikorttipaikat suosituimmille muistikorteille. Langaton IrDA-tulostus on vakiona SELPHY CP770:ssä ja SELPHY CP760:een langattomuuden saa Bluetooth-sovittimella (lisävaruste).

Uusien kuvatulostimien myynti alkaa Suomessa toukokuussa 2008. Mallien suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:

- SELPHY CP770: 169 euroa
- SELPHY CP760: 105 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi