Verratonta kuvanhallintaa - RAW-tuki Canon PowerShot SX1 IS -kameraan [18.2.2009]

Canon tuo suosittuun digitaaliseen PowerShot SX1 IS -kompaktikameraansa kiinnostavan ohjelmapäivityksen, jonka ansiosta kameralla voi ottaa myös RAW-muotoisia kuvia.

PowerShot SX1 IS -kameran omistajat voivat ladata Internetistä ohjelmistopäivityksen, jonka avulla voi halutessaan tallentaa yksityiskohtaisia, käsittelemättömiä RAW-kuvia. Uusi tallennusmuoto sopii vaativalle kuvaajille, jotka haluavat hallita kuvan tärkeimpiä ominaisuuksia kuvan ottamisen jälkeen.

Myös Digital Photo Professional -ohjelmisto

Lisäksi PowerShot SX1 IS:n käyttäjät saavat maksutta käyttöönsä Canonin Digital Photo Professional -ohjelmiston, jolla kuvien jälkikäsittely on tehokasta ja helppoa. Nopealla RAW-kuvien muokkausohjelmalla voidaan säätää tärkeimpiä ominaisuuksia, kuten kuvan valkotasapainoa, valotuksen korjausta ja terävyyttä.

Ohjelmapäivitys tulee Internetistä ladattavaksi maaliskuun puolivälistä alkaen. Lisätietoa päivityksistä ja saatavuudesta on osoitteessa http://web.canon.jp/imaging/BeBit-e.html. Myös Digital Photo Professional -ohjelmisto tulee ladattavaksi BeBit-sivuille kevään aikana.

PowerShot SX1 IS on Canonin ensimmäinen digitaalinen kompaktikamera, jolla voi kuvata täyden teräväpiirtotarkkuuden 1080i-videokuvaa ja nopeita kuvasarjoja 4 kuvan sekuntinopeudella. Lisätietoja kamerasta löytyy tuotesivulta.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi