Canonilta uusi kompaktikamera

Canon tuo markkinoille täysautomaattisen 35 mm:n Prima Super 130u Date -kameran. Siinä on 3,4x (38–130mm) zoom-objektiivi, jonka asfäärinen linssielementti takaa terävän ja tarkan lopputuloksen.

Kevyessä ja pienikokoisessa filmikamerassa on nopea kolmen pisteen AiAF-automaattitarkennus. Zoom-objektiiviin yhteydessä oleva monipisteinen CMOS-tarkennuskenno takaa, että kaikki kolme tarkennuspistettä säilyttävät paikkansa kuva-alueella. Kun tarkennus on suoritettu, ohjelmoitu automaattivalotus lukitsee valotuksen. Yhdysrakenteinen esisalamalla varustettu zoomaava salama säätyy automaattisesti zoomin asennon mukaan ja tarjoaa käyttöön seitsemän asetusta, mukaan lukien punasilmäisyyden vähennys.

Äänimerkki, monipuoliset kuvausohjelmat ja –säädöt

Prima Super 130u Date on varustettu äänimerkillä, joka ilmoittaa kameran tärähtämisestä, tarkennuksen varmistuksesta, asetusten varmistuksesta ja itselaukaisutoiminnosta. Kamerassa on kuusi käytännöllistä, monenlaisiin kuvaustilanteisiin sopivaa kuvausohjelmaa: täysautomaattinen, toiminta, yömuotokuvaus (salama kohdetta varten ja pitkä valotusaika taustaa varten), muotokuvaus, lähikuvaus ja reaaliaikainen laukaisu, jonka ansiosta laukaisin toimii nopeammin keskipisteen automaattitarkennuksella.

Viisi valinnaista kameransäätöä tarjoavat vakio-ohjelmista poikkeavia asetuksia, joiden avulla kuvaaja voi valita kameraan haluamansa asetukset. Kamerassa on myös toiminto, joka tallentaa kuvaus- ja salama-asetukset, kun kamerasta katkaistaan virta. Valittavissa on myös automaattitarkennus vain keskipisteeseen ja sarjakuvaustoiminto, jonka nopeus on parhaimmillaan noin yksi kuva sekunnissa. Päiväystoiminnon ansiosta valokuviin voidaan lisätä päiväys ja kuvausaika.

Prima Super 130i Date tulee Suomessa myyntiin maaliskuussa. Se asettuu 125 euron hintaluokkaan.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi.

Canon – globaalisti paikallinen