Canon-mallistoon uusi 8,0 megapikselin PowerShot S80

Canon tuo markkinoille 8,0 megapikselin PowerShot S80 –kameran, jossa on laajakulmainen 28 - 100 mm:n 3,6x (F2,8 - 5,3) zoom-objektiivi, tehokas DIGIC II -prosessori ja suuri 2,5 tuuman nestekidenäyttö.

PowerShot S80 on Canonin ensimmäinen digitaalinen kompaktikamera, jossa on EOS-malleista tuttu monitoiminen valintakiekko. Kiekolla valikkojen ja kuvaustoimintojen asetuksia on helppo vaihtaa ja selata kuvia nopeasti toiston aikana. Kamerassa on reaaliaikainen histogramminäyttö, FlexiZone AF/AE -tarkennus- ja valotusjärjestelmä ja 21 kuvausohjelmaa. Sillä voidaan tallentaa myös laadukasta XGA-tason liikkuvaa kuvaa. Vaikka kamera on pienikokoinen, sitä on helppo käyttää.

Kameran 28 - 100 mm:n 3,6x (F 2,8 - 5,3) zoom-objektiivissa on voimakkaasti valoa taittava asfäärinen UA-linssi, joka mahdollistaa laajakulmaisen objektiivin pienessäkin kamerassa. Lisävarusteena kameraan on saatavana sekä laajakulma- että telelisäkkeet. USB 2.0 Hi-Speed -liitäntä mahdollistaa nopean tiedonsiirron. 2,5 tuuman nestekidenäyttö voidaan säätää 15 eri kirkkausasteelle, ja sen Quick-bright-ominaisuus helpottaa aurinkoisissa oloissa kuvaamista.

S-sarjan kameroihin kuuluvien täydellisten käsinsäätöjen ja valinnaisten kuvausohjelmien lisäksi PowerShot S80:ssä on yhdeksän erikoiskuvausohjelmaa, joiden avulla kuvaaminen onnistuu helposti erilaisissa hankalissakin olosuhteissa. Yhteen ohjelmapaikkaan voidaan tallentaa kuvaajan omat asetukset.

PowerShot S80 -kameran ostaja voi halutessaan rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY -palveluun, joka tarjoaa 100 megatavua maksutonta Internet-tilaa omien MPEG-videoleikkeiden ja digitaalisten stillkuvien jakamiseen.

PowerShot S80 –kameran myynti alkaa Suomessa lokakuussa. Sen hinta tulee olemaan noin 690 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen