PowerShot S2 IS: 12x zoom ja optinen kuvanvakain

Canon tuo markkinoille 12x optisella zoomilla, optisella kuvanvakaimella ja 5,0 megapikselin CCD-kennolla varustetun PowerShot S2 IS -digitaalikameran.

PowerShot S2 IS

Uutuusmallissa on ammattikameroistakin tuttu Canonin DIGIC II -prosessori, joka mahdollistaa entistä nopeamman kuvataajuuden – jopa 2,4 kuvaa sekunnissa. Kuvausohjelmia on 18, joista 6 on erikoisaiheohjelmia. Kamerassa on myös nopea USB 2.0 Hi-speed -liitäntä. Uusi värimuunnostoiminto mahdollistaa yhdeksän erilaisen väritehosteen käyttämisen reaaliaikaisesti sekä still- että videokuvauksessa.

PowerShot S2 IS:n zoom-objektiivin kinovastaavuus on 36-432 mm. Zoom-objektiivissa hyödynnetään Canonin optista kuvanvakaintekniikkaa (IS), joka vähentää merkittävästi kuvien epätarkkuutta ja video-otosten tärähtelyä. Kuvanvakaimen ansiosta kameralla voi kuvata 2 - 3 arvoa pidemmillä valotusajoilla kuvan tarkkuuden kärsimättä. Nopean ja tarkan zoom-objektiivin USM-moottori on erittäin hiljainen. Supermakrotilan mahdollistama 0 cm:n kuvausetäisyys ja lisävarusteena saatava 500D-lähilinssi (58 mm) avaavat uusia mielenkiintoisia näkymiä lähikuvaukseen.

Kehittyneet video-ominaisuudet

Uutuuskamerassa on erillinen videokuvauspainike nopeaan VGA-laatuisten (640 x 480) video-otosten tallentamiseen 30:n tai 15:n kuvan sekuntinopeudella. Kameralla voi myös tallentaa laadukasta stereoääntä valittavissa olevalla näytetaajuudella joko video-otoksiin, erillisiksi äänitallenteiksi tai kommenteiksi stillkuviin. Valinnainen tuulisuoja parantaa äänenlaatua ulkona kuvattaessa.

Kamerassa on PictBridge-tuki, joka mahdollistaa kuvien helpon suoratulostuksen yhteensopivilla tulostimilla. Tulosta/siirrä-painikkeen ansiosta tulostaminen ja tiedostojen lataaminen Windows- tai Mac-käyttöjärjestelmiin on nopeata ja helppoa.

Stillkuvien ja video-otosten hallintaa ja muokkaamista varten kameran mukana toimitetaan ZoomBrowser EX 5.2 (PC)-, ImageBrowser 5.1 (Mac)- ja ArcSoft PhotoStudio -ohjelmat. PhotoStitch-ohjelmalla voidaan yhdistää useita kuvia yhdeksi panoraamakuvaksi, ja PhotoRecord-ohjelma tekee tulostamisesta kätevän helppoa. Kamerassa on PTP-tuki ajuritonta tiedostojen siirtoa varten (Windows XP tai Mac OS X). Mukana toimitetaan TWAIN (Windows 98/2000)- ja WIA (Windows Me) -ajurit.

PowerShot S2 IS -kameran hankkija voi halutessaan rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY -palveluun, joka tarjoaa muun muassa 100 megatavua ilmaista tilaa Internetissä omien digitaalisten stillkuvien ja videoleikkeiden jakamiseen.

Canon PowerShot S2 IS tulee Suomessa myyntiin toukokuun lopussa. Sen katuhinta on noin 600 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen