PIXMA MP760 -monitoimilaitteessa myös filmisovitin 35 mm filmien skannaukseen

Canon tuo markkinoille mustesuihkutekniikkaa käyttävän PIXMA MP760 -monitoimilaitteen, jossa on uutena ominaisuutena filmisovitin 35 mm filmien skannaukseen.

Laitteessa on  2,5 tuuman värinestekidenäyttö ja helppo käyttöliittymä kuvien nopeaan esikatseluun, säätöön ja tulostukseen ilman tietokonetta. Canonin FINE-tekniikka (Full-photolithography Inkjet Nozzle Engineering) tuottaa kahden pikolitran mustepisaroita ja mahdollistaa huippulaadukkaiden valokuvatulosteiden tuottamisen sekä digitaalisista että analogisista lähteistä. USB 2.0 High Speed -liitännän, selkeän muotoilun ja PIXMA-sarjalle tyypillisen pelkistetyn tyylin ansiosta uusi monitoimilaite sopii mitä parhaiten myös kotikäyttöön.

Ainutlaatuinen kahden paperilähteen toteutus

Canonin ainutlaatuinen kahden paperilähteen toteutus mahdollistaa siirtymisen dokumenttien tulostamisesta valokuvien tulostamiseen ja takaisin paperia vaihtamatta. Tulostus onnistuu nopeasti myös yhteensopiville CD-R- ja DVD-levyille. Laite tulostaa myös kaksipuolisesti. Muita käteviä kopioinnin lisätoimintoja ovat yhdistelykopiointi, sivulle sovitus ja kopiointi reunasta reunaan.

Laitteen käyttö on mahdollista myös ilman tietokonetta, sillä uusi 2,5 tuuman värinestekidenäyttö mahdollistaa kuvien esikatselun, valinnan ja koon muuttamisen ennen muistikortilta tulostamista ja filmiskannausta. PictBridge-liitäntä tukee valokuvien suoratulostusta kaikista yhteensopivista digistill- ja digivideokameroista. Valokuvatulostusta helpottaa myös muistikorttipaikka, johon sopivat kaikki yleisimmät muistikortit. PIXMA MP760:llä voidaan tulostaa luettelokuvia suoraan muistikortilta. Tulostettavat kuvat valitaan merkitsemällä pienoiskuvat luettelokuviin, jotka skannataan sitten takaisin laitteeseen. Filmisovitin mahdollistaa kuuden 35 mm:n filmiruudun tai neljän kehystetyn dian skannauksen jopa 2 400 x 4 800 dpi:n tarkkuudella ja 48 bitin värisyvyydellä.

FINE-tekniikka takaa tulosteiden terävyyden, värikylläisyyden ja sävykkyyden

Ajuriohjelmisto tunnistaa ja poistaa skannatusta kuvasta alkuperäisen asiakirjan pölyn ja naarmut. Värien korjaus entisöi vanhojen valokuvien haalistuneet värit, ja rakeisuuden korjaus poistaa rakeisuuden herkistä filmeistä. FINE-tekniikassa sovelletaan Canonin omaa piirienvalmistustekniikkaa, ja tuloksena on tulostusyksikkö, jonka tarkkuus on lähes mikropiirin tasoa. Laitteen mikrosuuttimet tuottavat joka sekunti miljoonittain kahden pikolitran mustepisaroita. Menetelmä nopeuttaa ja lisää värin suihkutusta sivulle ja parantaa tarkkuutta, minkä ansiosta tulosteet ovat terävyyden, kontrastin, värikylläisyyden ja sävykkyyden osalta entistä laadukkaampia.

ContrastPLUS-tekniikka tuottaa terävät ja tarkat asiakirjatulosteet pigmenttipohjaisella mustalla musteella sekä selkeät valokuvatulosteet tavallisella mustalla ja värimusteilla. Musteet ovat läpinäkyvissä, erikseen vaihdettavissa säiliöissä. Mustetta säästyy, kun vain tyhjentynyt mustesäiliö vaihdetaan. Ajuri ilmoittaa, kun jokin väri on vähenemässä, ja jos muste ei riitä sivun tulostamiseen, tulostusta ei edes aloiteta. Tietokonettakaan ei välttämättä tarvita, koska värinestekidenäyttö antaa jatkuvasti tietoja musteen määrästä.

Tulostus myös reunasta reunaan

PIXMA MP760 tulostaa jopa 25 A4-kokoista sivua minuutissa. Reunasta reunaan -tulostus on mahdollista aina A4-kokoon asti. Nopealla monikuvatoiminnolla voidaan skannata jopa kymmenen valokuvaa yhdellä pyyhkäisyllä. Tulostustaso avautuu automaattisesti kopioinnin tai tulostuksen käynnistyessä.

Paras tulostuslaatu saadaan aikaan käyttämällä alkuperäisiä Canon-valokuvatulostuspapereita ja -musteita. Canonin kattava ja alati kasvava tulostusmateriaalivalikoima on suunniteltu FINE-tekniikan kanssa yhteensopivaksi. Kun PIXMA MP760:ssä käytetään Canon Photo Paper Pro -paperia (PR-101), tulostetut valokuvat säilyvät valokuva-albumissa jopa sadan vuoden ajan. Saatavana on useita erikokoisia,  -mallisia ja -pintaisia valokuvapapereita.

PIXMA MP760 on yhteensopiva Win98-/Me-/2000-/XP-käyttöjärjestelmien ja Mac OS X v10.2.4  -käyttöjärjestelmän tai uudemman kanssa.

PIXMA MP760 tulee Suomessa myyntiin maaliskuussa. Se asettuu 440 euron hintaluokkaan.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi.

Canon – globaalisti paikallinen