Canon PIXMA iP90 - pikkutarkka mustesuihku valokuvien ja dokumenttien tulostukseen

Canon tuo markkinoille tyylikkään kannettavan PIXMA iP90 -mustesuihkutulostimen. Se tulostaa reunuksettoman 13 x 18 cm:n valokuvatulosteen 51 sekunnissa kahden pikolitran pisarakoolla ja 4800 x 1200 dpi:n tarkkuudella.

Tulostimessa on vakiona sekä USB- että IrDA-liitännät. Lisäksi siihen saa lisävarusteena   Bluetooth-liitännän, joka mahdollistaa valokuvien ja dokumenttien langattoman tulostamisen yhteensopivista matkapuhelimista, kämmenmikroista ja tietokoneista. Muita lisävarusteita ovat akku, laturi ja autolaturi.

PictBridge-suoratulostusstandardin ja Canonin patentoiman FINE-tekniikan (Full-photolithography Inkjet Nozzle Engineering) ansiosta PIXMA iP90:llä voidaan tulostaa laadukkaita valokuvatulosteita mistä tahansa yhteensopivasta digitaalisesta stillkamerasta tai videokamerasta liittämällä kamera suoraan tulostimeen. PIXMA iP90 tulostaa jopa 16 tekstisivua tai 12 värisivua minuutissa.

Tarkkaa ja taloudellista tekstitulostusta

Uutena ominaisuutena tulostimessa on komposiittimustan muodostus tarvittaessa värimusteista. Näin tulostusta voidaan jatkaa, vaikka musta väri pääsisi loppumaan. Tulostimessa on lisäksi käytössä erillinen, nopeasti kiinnittyvä pigmenttipohjainen musta väri, joka takaa tarkan tekstitulostuksen. Käytettävissä on myös entistä taloudellisempi tulostusmenetelmä, joka mahdollistaa 50 prosenttia tavanomaista suuremman tekstimäärän tulostamisen.

Kuten koko PIXMA-mallisto, myös PIXMA iP90 erottuu tyylikkään muotoilunsa ansiosta.  Tulostin on vain 52 mm paksu ja painaa ainoastaan 1,8 kg.

Paras tulostuslaatu saadaan aikaan käyttämällä aitoja Canonin valokuvatulostuspapereita ja musteita. Canonin kattava ja alati kasvava tulostusmateriaalivalikoima on suunniteltu Canonin FINE-tekniikan kanssa yhteensopivaksi. Kun PIXMA iP90 ‑tulostimessa käytetään Canon Photo Paper Pro ‑paperia (PR-101), tulostetut valokuvat säilyvät valokuva-albumissa jopa sadan vuoden ajan.

PIXMA iP90 on yhteensopiva Win98-/Me-/2000-/XP-käyttöjärjestelmien ja Mac OS X v10.2.1 ‑käyttöjärjestelmän tai uudemman kanssa.

PIXMA iP90 tulee Suomessa myyntiin maaliskuussa. Tulostimen hinta vahvistetaan myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen