Vuoden Hääkuva 2009 -kilpailun voitto Ulvilaan [3.11.2009]

Vuoden Hääkuva 2009 -kilpailun voitto meni tällä kertaa ulvilalaiselle valokuvaajalle Arto Helinille, Studio Arto Helin. Hän ylsi koko kilpailun ja fantasiahääkuvasarjan voittoon rosoisella ja urbaanilla kuvallaan ”Hard love”.

Vuoden Hääkuva 2009

Seuraavat voittosijat menivät Kuopioon. Studiohääkuvasarjan paras oli Tiina Mickelsson ja miljööhääkuvasarjan paras puolestaan Antti Karppinen.

-Jokainen kuvaus on haaste, jonka otan innolla ja mielenkiinnolla vastaan, Helin toteaa. Erityisesti ulkona otettaviin hääkuviin sisältyy aina haasteita ja yllätyksiä, mutta Helin kannustaa hääpareja ottamaan pieniä riskejäkin.

Kilpailu oli jaettu kolmeen sarjaan, jotka olivat miljöö-, studio- ja fantasiahääkuva. Kustakin sarjasta valittiin sarjavoittaja ja lisäksi kaksi kunniamaininnan saanutta kuvaa. Sarjojen voittajien joukosta valikoitui kokonaiskilpailun voittaja. Vuoden Hääkuva 2008 -kilpailuun osallistui yhteensä 80 hääkuvaa ja suosituin sarja oli miljööhääkuvasarja.

Vuoden Hääkuva -kilpailun järjestivät yhteistyössä Canon Oy, Color-Kolmio ja HÄÄT-lehti. Kilpailun tarkoituksena on edistää suomalaisen häämuotokuvauksen kehitystä ja tehdä alan taitavimpien osaajien työtä tunnetuksi suomalaiselle yhteisölle.

Voittokuvaan ja muiden sarjojen parhaimmistoon pääset tutustumaan osoitteessa http://www.canon.fi/vuodenhaakuva2009/

Canon-tuotteilla ikuistetaan, säilytetään ja esitetään elämän tärkeät hetket. Canonin vahvuuksia markkinoilla ovat vakuuttava määrä alkuperäisteknologioita, patentteja, resursseja, tuotteita ja ratkaisuja. Tuotekehityksen lähtökohtina ovat kuvanlaatu, käytettävyys, design ja tuotteiden yhteensopivuus.

Color-Kolmio Oy on täyden palvelun kuvavalmistamo, joka valmistaa kuvia ja välittää niitä netin kautta ammattikuvaajille ja kuluttajille. Muotokuvien valmistuksesta Color-Kolmio on tullut tunnetuksi jo yli 40 vuoden ajalta. Kuvien korkea laatu ja palvelut ovat olleet Color-Kolmion tärkeimmät menestystekijät.

HÄÄT on kaksi kertaa vuodessa ilmestyvä korkeatasoinen suomalainen morsiuslehti. Se on korvaamaton apu häitä suunnitteleville morsiuspareille ja heidän läheisilleen. Lehden päätoimittaja on Sari Yli-Salomäki ja lehteä julkaisee Editus Oy.