Canon mukana Visa pour l’Image 2014 –festivaaleilla [27.8.2014]

Canon julkaisi tänään Ranskan Perpignanissa vuosittain pidettävän Visa pour l’Image festivaalin ohjelmansa tälle vuodelle. Canon on toiminut tämän maineikkaan festivaalin tukijana jo 25 vuotta. Tapahtumaan odotetaan 3 000 kuvajournalismin ammattilaista.

Visa pour l’Image 2014.jpg

Canon järjestää koko seitsenpäiväisen festivaalin ajan interaktiivista ohjelmaa:

Elämysalue
Canonin elämysalueella esitellään laajaa ammattilaistuotteiden valikoimaa, johon kuuluu niin tallennus- kuin tulostustuotteitakin. Ammattilaiset pääsevät myös kokeilemaan uusinta teknologiaa itse. Festivaalivieraat voivat tarkistuttaa ja puhdistuttaa kuvauskalustoaan sekä teettää pieniä korjauksia maksutta Canonin ammattilaispalvelupisteessä.

Luovaa inspiraatiota
Canon tekee yhteistyötä monien alan johtavien ammattilaisten kanssa. Seminaaritarjontaan kuuluu muiden muassa Canon-lähettiläs Ziv Korenin tekninen työpaja, jossa osallistujat pääsevät perehtymään EOS 5D Mark III- ja EOS-1D X  kameroiden käyttöön heikossa valaistuksessa. Seminaarit pidetään Palais des Congrèsissa. Koko ohjelma julkaistaan Canon Professional Network  sivustolla (http://cpn.canon-europe.com) seuraavien viikkojen aikana.

Myös muiden Canon Ambassadors -ohjelman lähettiläiden töitä on esillä koko festivaalin ajan. Canon-kuvaaja Sarah Caronilta on esillä ikonisia kuvia hänen tulevasta kirjastaan Movida Massala, joka esittelee Pakistanin monipuolista ja nopeasti kehittyvää muotimaailmaa.

Getty Images -toimiston asiantuntijat ja kuvaajat järjestävät yhdessä Canonin kanssa sarjan konferensseja, joissa esitellään palkittua kuvajournalismia sekä tarjotaan näkemyksiä, asiantuntemusta ja neuvoja sen suhteen, kuinka aloittelevat kuvajournalistit voivat erottua nykypäivän kilpailupainotteisessa ilmapiirissä.

Näytteilleasettajien ja valokuvaajien töiden iltaesittelyt pidetään Campo Santon ja Place de la Républiquen aukioilla joka ilta koko festivaalin ajan.

Canon Female Photojournalist Award -voittaja Viviane Dalles
Canon sponsoroi tänäkin vuonna Female Photojournalist -palkintoa, joka luovutetaan Visa pour l’Image  festivaaleilla. ELLE-lehden tuella Canon myönsi tämän vuoden palkinnon Viviane Dallesille hänen Pohjois-Ranskan teiniäitejä käsittelevästä projektistaan. Palkintoseremonia pidetään 6.9.2014. Arvioinnissa otettiin huomioon kaikkien osallistujien aiemmat työt ja tulevat suunnitelmat. Myös vuoden 2013 voittaja Mary Calvert esittelee War Within -hankettaan festivaaleilla.

Ian Parry  apurahan juhlavuosi
Arvostetun Ian Parry  apurahan 25-vuotisjuhlavuoden kunniaksi festivaaleilla on esillä osallistujien ikonisia kuvia, joista kaikki tulostetaan Canonin imagePROGRAF-suurkuvatulostimilla. Vuoden 2014 voittaja saa projektinsa kuvaamiseen tarkoitetun apurahan lisäksi Canonilta EOS 5D Mark III  kameran.

Canon Professional Network
Canon Professional Network raportoi suoraan Visa pour l’Image  festivaaleilta Ranskan Perpignanista 1.–7.9.2014. Osoitteessa www.canon-europe.com/cpn on nähtävillä tarinoita ja lisätietoja festivaaleista, valokuvaajista ja harrastajista.

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, etunimi.sukunimi@canon.fi

Yritystiedotteet