Arvostetut TIPA-palkinnot Canon-järjestelmäkameralle, kompaktikameroille ja kahdelle objektiiville! [9.4.2015]

Maailman johtava valokuvausalan lehtien yhdistys TIPA (Technical Image Press Association) on myöntänyt Canonille neljä arvostettua palkintoa. TIPA-palkinnoilla palkitaan parhaat kuluneiden 12 kuukauden aikana julkaistut kuvantamistuotteet. Canon on jälleen saanut tunnustusta laajan tuotevalikoimansa teknisistä innovaatioista. Palkinnon saivat seuraavat tuotteet:

Best DSLR Expert_154
Best DSLR Expert:
EOS 7D Mark II
Best Easy Compact Camera_242
Best Easy Compact Camera:
IXUS 160, IXUS 165 and IXUS170
Best Expert DSLR Zoom Lens_162
Best Expert DSLR Zoom Lens:
100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM
Best Pro DSLR Lens_162
Best Pro DSLR Lens:
EF 11-24mm f/4L USM

• Best DSLR Expert: Canon EOS 7D Mark II
  • Best Expert DSLR Zoom Lens: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM
  • Best Professional DSLR Lens: Canon EF 11-24mm f/4L USM
  • Best Easy Compact Camera: Canon IXUS 160, IXUS 165 and IXUS 170

TIPA-paneeliin kuuluu toimittajia 27 johtavasta valokuvausalan lehdestä, joita julkaistaan 16 maassa viidellä mantereella. Paneeli kokoontuu vuosittain arvioimaan uutuuksia. Parhaiden tuotteiden ja teknologioiden valinnassa otetaan huomioon niin innovointi, muotoilu kuin tuotteiden yleislaatukin.

”Otamme TIPA-palkinnot jälleen nöyrinä vastaan. Pyrimme jatkuvasti luomaan entistä innovatiivisempia tuotteita valokuvauksen harrastajille ja alan ammattilaisille, ja TIPA-paneelin myöntämät tunnustukset puhuvat saavutustemme puolesta”, sanoo Steven Marshall, Canon Euroopan kuluttajatuotteiden markkinointipäällikkö. ”Haluamme inspiroida kaikkia tarkkailemaan ympäristöään, nauttimaan valokuvauksesta ja kuvaamaan omien taitojensa mukaisesti. Tunnustukset, joita olemme saaneet eri tuotesarjoissa kuluttajamalleista ammattilaistuotteisiin asti, todistavat sitoutumisemme korkeaan laatuun ja innovointiin.”

TIPA-tuomaristopaneeli kuvaili palkittuja Canon-tuotteita seuraavasti:

Best DSLR Expert: Canon EOS 7D Mark II
Canon EOS 7D Mark II on kamera niille, jotka tietävät, mitä digitaaliselta järjestelmäkameralta voi parhaimmillaan vaatia. Tämän varmistavat 20,2 megapikselin APS-C-kokoinen CMOS-kenno, pöly- ja kosteussuojattu magnesiumseosrunko ja kaksi DIGIC 6 -prosessoria. Kamera tarjoaa myös jatkuvan kuvauksen 10 kuvaa/s, 65 pisteen (kaikki ristikkäistyyppisiä) automaattitarkennuksen ja koko kuva-alan kattavan etsimen. Muita mausteita ovat laaja dynaaminen alue, monivalotustila, jaksoittainen kuvaus ja pitkä aikavalotus. Lisäksi kamerassa on paikat sekä SD- että CF-muistikorteille. Full HD -videolaadun tukena on Dual Pixel CMOS AF -tekniikka ja erilliset stereomikrofoni- ja kuulokeliitännät.

Best Expert DSLR Zoom Lens: Canon 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM
Canon EF 100–400 mm f/4,5–5,6L IS II USM on suunniteltu täysikokoiselle kennolle, mutta se laajentaa myös APS-C-kennokoon järjestelmäkameran zoomausaluetta. Objektiivissa on 4 aukon kuvanvakain sekä nopea ja lähes äänetön USM-tarkennusmoottori. 21 linssielementtiä on järjestelty 16 ryhmään, joissa käytetyt fluoriitti- ja Super UD -elementit tuottavat erinomaisen kuvanlaadun koko kuva-alalla. Lisäksi objektiivissa on hyödynnetty haamukuvia ja heijastuksia vähentävää Canonin ASC-pinnoitetta. Yhdeksänlamellinen himmenninaukko luo tasaisen ja kauniin taustanpehmennyksen. Takatarkennusjärjestelmä, jossa on kelluva elementti, parantaa tarkennuksen nopeutta ja varmistaa tasaisen kuvanlaadun kaikilla tarkennusetäisyyksillä. Lisäksi zoomissa on mekanismi, jolla voidaan säätää zoomausrenkaan kiertovoimaa. Objektiivin mukana toimitetaan jalustarengas.

Best Professional DSLR Lens: Canon EF 11-24mm f/4L USM
Täyden kennokoon Canon-järjestelmäkameroilla voidaan nyt kuvata laajimmalla kuvakulmalla, joka nykyään on saatavilla suoralinjaisen kuvan tuottavalla zoom-objektiivilla. Canon EF 11–24 mm f/4L USM:n lyhin tarkennusetäisyys on vain 28 cm, ja objektiivi tuottaa erinomaisen kuvanlaadun koko polttovälialueella. 16 linssielementtiä on järjestelty 11 ryhmään, jotka sisältävät kolmen ryhmän zoomausjärjestelmän ja takatarkennuksen. Uudessa järjestelmässä on neljä asfääristä elementtiä, jotka minimoivat vääristymät koko kuva-alalla, ja optinen rakenne, joka tuottaa suorat linjat kaikilla polttoväleillä. Super UD -elementti ja UD-elementti vähentävät kromaattisia poikkeamia. Canonin SWC-pinnoite puolestaan ehkäisee haamukuvia ja heijastuksia. Käsintarkennus on käytettävissä aina myös automaattitarkennustilassa. Objektiivi on huolellisesti pöly- ja kosteussuojattu.

Best Easy Compact Camera: Canon IXUS 160/165/170
Canon ei ole sortunut yleiseen ajatteluun, jonka mukaan tässä kameraluokassa ei voitaisi enää esitellä mitään uutta tai jännittävää. Canon on onnistunut kehittämään pienikokoisia ja edullisia kameroita, jotka tarjoavat sitä mihin kamerapuhelimet eivät pysty: laajan optisen zoomin ja erinomaisen kuvanlaadun. Esimerkiksi IXUS 170 on poikkeuksellisen ohut kamera (paksuus vain 22,6 mm), jonka optinen zoom on peräti 12x (25–300 mm:n kinofilmivastaavuus). Mallissa on 20 megapikselin kenno ja Canonin älykäs ja mukautuva optinen kuvanvakain, joka auttaa saamaan vakaita valokuvia ja 720p:n HD-videoita. Luotettava Smart Auto -tila valitsee automaattisesti kuvaustilanteeseen parhaiten sopivat asetukset tai jonkin käytettävissä olevista erikoiskuvausohjelmista. IXUS 165 -kamerassa on niin ikään älykäs kuvanvakain, ja lisäksi IXUS 165- ja IXUS 160 -kameroissa on 8x zoom ja 20 megapikselin kenno.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet