Sky valitsee Canon-näytön 4K-jälkikäsittelyjärjestelmäänsä

Mediayhtiö Sky lisää Canon DP-V3010 -referenssinäytön Mistika-jälkikäsittelyjärjestelmiinsä. Sky varustaa kolme high-end-järjestelmäänsä Canonin johtavalla ammattireferenssinäytöllä, joka tuottaa 4K-resoluution ja erinomaisen värientoiston. DP-V3010-näytössä on Canonin suunnittelema ja valmistama räätälöity kuvaprosessori, joka varmistaa tasaisen kirkkauden ja yhdenmukaiset värit. Tämä parantaa ominaisuuksien yhtenäisyyttä jälkikäsittelyssä koko näytön alueella.

DP-V3010

Chris Johns, Skyn lähetystoiminnan tekninen päällikkö, sanoo näin: ”Haluamme tarjota katselijoillemme mahdollisimman laadukkaita ohjelmia. Siksi meidän on käytettävä parhainta mahdollista välineistöä. Olemme jälkikäsittelyn edelläkävijöitä, joten parhaan välineistön käyttäminen on olennaisen tärkeää säilyttääksemme sen korkean tason, jota asiakkaamme Skylta odottavat.”

Cara Cheeseman, Skyn viihteellisen ja luovan sisällön operatiivinen päällikkö, lisää näin: ”Mistika-järjestelmämme ovat työnkulkumme keskiössä. Poikkeuksellisen edistyneet väriliukutoiminnot edellyttävät näyttöjä, joiden avulla voimme muokata otoksia tarkasti. Kokeiltuamme useita markkinoilla olevia 4K-näyttöjä Canon DP-V3010 suoriutui tuotantotarpeisiimme nähden parhaiten.”

DP-V3010-näytön resoluutio 4 096 x 2 560 tarkoittaa sitä, että näytön IPS-nestekidepaneeli voi näyttää aitoa DCI 4K -videota (4 096 x 2 160) ilman skaalautumista. 30 tuuman referenssinäytön katselukulma on peräti 178 astetta, joten kuva näkyy todenmukaisena koko tuotantotiimille. Ominaisuudesta on hyötyä etenkin kiireisille tuotantostudioille, kuten Skyn Mistika Postille. Värit ja kontrasti eivät saa heikentyä useiden käyttäjien katsellessa kuvaa laajalta alueelta.

Käytön aikana DP-V3010 ylläpitää värien tarkkuutta korjaamalla ajan kuluessa muuttuvaa väriä ja valotehoa automaattisesti, jotta näytön suorituskyky ja luotettavuus pysyvät korkealla tasolla.

Canon esittelee DP-V3010-näyttöä tämän vuoden IBC-messuilla Amsterdamissa (halli 11, osasto E50). Lisätietoja on osoitteessa http://cpn.canon-europe.com/content/news/canon_at_ibc_2014.do

DP-V3010_SkyBroadcasting-12 [ZIP, 1.8 MB]
DP-V3010_SkyBroadcasting-4 [ZIP, 1.8 MB]