Tule ja näe uudet Canon-tuotteet photokina 2014 –messuilla! [15.9.2014]

photokina on maailman laajin kuvantamisalan tapahtuma. Tällä kertaa Canon esittelee photokinassa seitsemän uutta tuotetta ja palvelua sekä uuden Canon Cross Media Station -aseman. Uutuuksia ovat muun muassa harrastajan digitaalinen järjestelmäkamera, toistaiseksi tehokkain PowerShot-kompaktikamera ja uuden sukupolven irista, joka on Canonin pilvipohjainen kuvienhallintajärjestelmä.

EOS 7D Mark II.jpg PowerShot G7 X.jpg irista updates.jpg
EOS 7D Mark II PowerShot G7 X irista-päivitykset
PowerShot SX60 HS.jpg
PowerShot SX60 HS
EF-S 24mm f2.8 STM.jpg EF 24-105mm f3.5-5.6 IS STM.jpg EF 400mm f4 DO IS II USM.jpg
EF-S 24mm f/2.8 STM

EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM EF 400mm f/4 DO IS II USM

• EOS 7D Mark II on uusi, nopea järjestelmäkamera, joka tarjoaa luokkansa johtavaa suorituskykyä ja tehoa.
    • Kameralla saadaan ohikiitävätkin hetket talteen, sillä sen kuvausnopeus on peräti 10 kuvaa sekunnissa ilman resoluution heikentymistä. 65 ristikkäistyyppisen tarkennuspisteen automaattitarkennusjärjestelmän¹ ja kahden DIGIC 6 -prosessorin ansiosta kamera asettaa uuden vertailukohdan nopeudelle ja suorituskyvylle.
    • Kuvista tulee kauniita ja yksityiskohtaisia myös haastavissa valaistusoloissa, sillä EOS 7D Mark II -kamerassa on aivan uusi 150 000 pikselin RGB+IR-mittausanturi ja uudenlainen 20,2 megapikselin APS-C-kokoinen CMOS-kenno, jonka aito ISO-herkkyys on 100–16 000.
    • Kamera on täydellisesti räätälöitävissä, ja siinä on mukautettavat säätimet ja uusi 100 %:n peiton tuottava etsin.
    • EOS 7D Mark II -kamerassa on myös ammattitasoisia videokuvausominaisuuksia, mukaan lukien 60p Full HD -tallennus, pakkaamaton HDMI-siirto ja Dual Pixel CMOS AF -tekniikka.

• Taskukokoinen PowerShot G7 X tarjoaa tinkimätöntä kuvanlaatua, ammattitasoisia säätöjä ja nopeaa ja luotettavaa kuvausta.
    • PowerShot G7 X on ensimmäinen Canon-kamera, jossa on 1,0 tuuman taustavalaistu 20,2 megapikselin CMOS-kenno – tuloksena saadaan poikkeuksellisen laadukkaita kuvia kaikissa tilanteissa.
    • Kamera on täynnä PowerShot G -sarjasta tuttuja ominaisuuksia: objektiivi, jonka valovoima on f/1,8–2,8 ja zoomauskerroin 4,2x, muita Canonin huippuluokan kuvaustekniikoita ja tyylikäs metallirunko.
Suurikokoisten kennojen tarpeen kasvaessa Canon tulee vahvistamaan ammattitasoisten kompaktikameroiden valikoimaansa vastedeskin kehittämällä malleja, joissa on iso kenno ja laajalla zoomilla varustettu objektiivi.

• Asiakkaiden palautteeseen perustuen irista-palveluun on julkaistu uusia ominaisuuksia osana jatkuvaa kehitystyötä.
    • Täysi integrointi Canonin Wi-Fi-yhteydellä varustettuihin kompaktikameroihin ja järjestelmäkameroihin.
    • Joulukuussa 2014 optimoidaan iOS- ja Android-tablettien käyttäjäkokemus peilaamaan iristan PC-toiminnallisuutta liittymässä, joka on suunniteltu kuvakirjastojen saumattomaan tarkasteluun suosituimmilla tablet-laitteilla.
    • Joulukuussa saataville tulee myös Adobe™ Lightroom -integrointi, jonka avulla käyttäjät voivat siirtää ja synkronoida Lightroomissa tehtyjä muokkauksia iristaan.
    • Valokuva-albumipalvelu, jossa voidaan luoda ja tilata tulostettuja albumeja suoraan iristassa, tulee myös saataville hyvissä ajoin ennen joulua. Kuvia voidaan tulostaa myös suoraan iristasta.

• Pienikokoinen ja ergonominen PowerShot SX60 HS on nopea ja monipuolinen kamera, jonka laaja 65x zoom ikuistaa kaukanakin olevat kohteet.
    • Canonin tehokkain optisella zoomilla varustettu kompaktikamera.
    • Full HD -videot 60 kuvaa/s käsisäädöillä mahdollistaa vaikuttavien videoiden kuvaamisen.

• EF-S 24mm f/2.8 STM on Canonin ensimmäinen 24 mm:n EF-S-pannukakkuobjektiivi. Pienikokoisen ja kevyen rakenteensa ansiosta se kulkee yhtä hyvin mukana kaupunkikuvauksessa kuin erilaisissa tapahtumissakin.
  • EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM on uusi 24–105 mm:n zoom-objektiivi, joka on suunniteltu toimimaan optimaalisesti Canonin täysikokoisella kennolla varustettujen järjestelmäkameroiden kanssa. Objektiivissa on laaja zoomausalue, joka mahdollistaa monenlaisten kohteiden kuvaamisen. STM-moottorin ja kuvanvakaintekniikan ansiosta tarkennus tapahtuu sulavasti ja lähes äänettömästi.
  • EF 400mm f/4 DO IS II USM on Canonin uusin superteleobjektiivi, joka tarjoaa kevyen vaihtoehdon ulottuvuudesta tinkimättä. Objektiivissa käytetään kolmannen sukupolven diffraktiivista optiikkaa ja täysin uudenlaista optista rakennetta, joka tuottaa erittäin hyvän kuvanlaadun esimerkiksi luonto-, urheilu- ja uutiskuvauksessa.
  • photokina-messuilla esitellään myös tuleva Cross Media Station, joka henkii Canonin visiota hyvien yhteyksien tulevaisuudesta. Kuvat ovat aina heti käytettävissä, sillä asema tarjoaa sisäisen säilytystilan, internet-yhteyden ja mahdollisuuden siirtää valokuvia NFC-yhteydellä.
Canonin kaikkia photokina-uutisia voi seurata virallisella Canon Euroopan YouTube -kanavalla, jonka kautta on nähtävissä videokooste kunkin päivän tapahtumista. Uutisia jaetaan myös Facebookissa ja Twitterissä tililtä @CanonPhotokina / aihetunnisteella #CanonPhotokina.

EOS 7D Mark II runko svh 1950€
PowerShot G7 X svh 799€
PowerShot SX60 HS svh 649€
EF-S 24 mm f/2,8 STM svh 249€
EF 24–105 mm f/3,5–5,6 IS STM svh 595€
Tuotteet saatavilla marraskuussa.

EF 400 mm f/4 DO IS II USM svh 7950€
Saatavilla joulukuussa.

¹Käytettävissä olevien tarkennuspisteiden, ristikkäistyyppisten pisteiden ja kaksoisristikkäistyyppisten pisteiden määrä määräytyy objektiivin mukaan.

EOS 7D Mark II -kuvia
PowerShot G7 X -kuvia