Disneyland Paris hyödyntää Ratatouille-vetonaulassaan Canon Cinema EOS -järjestelmää [4.11.2014]

Walt Disney Studios Park on liittynyt Cinema EOS -järjestelmän käyttäjien joukkoon. Uuden Ratatouille: L’Aventure Totalement Toquée de Rémy -ajelun 4K-videoita on kuvattu käyttämällä yhteensä viittä EOS C500 -videokameraa ja EOS-1D C -järjestelmäkameraa sekä useita Canon-objektiiveja, mukaan lukien yli kahtakymmentä EF L- ja EOS Cine -sarjan objektiivia. Videoiden kuvaamista johti maineikas ranskalainen ohjaaja Sébastien Devaud, joka aikoinaan kuvasi ensimmäisten joukossa videoita järjestelmäkameroilla.

Disney Ratatouille

Ratatouille: l’Aventure Totalement Toquée de Rémy perustuu Disney-Pixarin kaikkein ranskalaisimpaan animaatioelokuvaan (julkaistiin 2007). Ajelu avattiin yleisölle viiden vuoden rakentamisen jälkeen 10.7.2014. Otettuaan haasteet huomioon Disneyland Paris päätti kuvata materiaalin 4K-resoluutiolla. UHD-tarkkuuden resoluutio on vähintään 8 megapikseliä, mikä ylittää nykyisen HD-tarkkuuden nelinkertaisesti ja tarjoaa ylivoimaisen toimintakokemuksen. UHD-televisioiden myynti kasvoi merkittävästi vuoden 2014 aikana, ja yksin toukokuussa 2014 niitä myytiin enemmän kuin vuoden 2013 aikana yhteensä.

Canon oli EOS C500 -videokamerallaan ja EOS-1D C -järjestelmäkamerallaan 4K-kameroiden edelläkävijä vuonna 2012, ja kameramallien suosio kasvoi nopeasti TV-tuotantomarkkinoilla. Testattuaan useita saatavilla olevia merkkejä ja tuotteita Disney valitsi projektiinsa molemmat Cinema EOS -kamerat, sillä ne tuottivat parhaan ammattitasoisen laadun ja suoriutuivat valaistuksen, 3D-projisoinnin ja muiden haastavien kuvausolosuhteiden asettamista vaatimuksista parhaiten. Pienen kokonsa ansiosta EOS-1D C voitiin kiinnittää rotan muotoisiin ratmobile-vaunuihin käyttämällä tarkoitusta varten suunniteltuja apuvälineitä.

Stéphane Dery, Canon Ranskan Professional Imaging -ryhmän johtaja, sanoo näin: ”Meille on suuri kunnia, että Disneyland Paris luottaa Canon Cinema EOS -järjestelmään uuden vetonaulansa toteutuksessa. Kumppanuus on uusi osoitus Canonin kuvantamistekniikan, optiikan ja 4-kuvaamisen kiistattomasta osaamisesta.”

Disneyland Paris -kuvia
Yritystiedotteet