no consumer

Kuvantamistuotteiden ja digitaalisten palveluiden tulevaisuus esillä Canon EXPO 2015 -tapahtumassa Pariisissa

Canon Eurooppa haluaa jakaa tulevaisuuden visionsa nopeasti kehittyvästä kuluttajille suunnattujen kuvantamistuotteiden maailmasta. Canon on erikoistunut kehittämään uusia tapoja, joilla ihmiset voivat vaalia muistojaan ja palata niiden pariin. Tämän tavoitteen hengessä Canon EXPO 2015 -tapahtumassa Pariisissa esitellään kokoelma konseptituotteita ja teknologioita, jotka muuttavat perusteellisesti tapamme kuvata, tallentaa ja jakaa kuvia tulevaisuudessa.

expo-banner.jpg

Alessandro Stanzani, Canon Euroopan Consumer Imaging -ryhmän johtaja, sanoo näin: ”Canon EXPO on meille todella inspiroiva tapahtuma. Kuluneiden viiden vuoden ajan olemme hyödyntäneet Canonilla olevaa kokemusta, tietoa ja ammattitaitoa ja ylittäneet kuvantamisen rajoja. Olemme muuntamassa kuluttajaliiketoimintaamme voidaksemme vastata asiakkaiden tarpeisiin ja luodaksemme kuluttajille uusia digitaalisia palveluita suosittujen kuvantamistuotteiden lisäksi.”

”Canon EXPO -tapahtuma kertoo siitä, miten omistautuneita olemme päämäärällemme: haluamme tarjota voimakkaita kokemuksia ja auttaa kaikkia saamaan enemmän iloa kuvantamisesta. Se tarkoittaa esimerkiksi kuvien katselemista kotona langattomasti Connect Station -tallennusasemasta tai ympäristön havainnointia ihmissilmääkin tarkemmin kameralla, jonka ISO-herkkyys on 4 miljoonaa. Parhaat kuvat sisältävät arvokkaita muistoja. Haluamme tarjota ihmisille mahdollisuuden tallentaa tärkeät hetket ja uppoutua niihin parhaalla mahdollisella laadulla.”

Tukea kuvantamisen kaikissa vaiheissa
Kuvalla on yhä suurempi merkitys ihmisten elämässä. Valokuvia ja videoita kuvataan vuosi vuodelta enemmän. Kehittämällä tuotemallistojaan ja digitaalisia kuluttajapalveluitaan Canon tukee ihmisiä kuvantamisen kaikissa vaiheissa.

Canon pyrkii jatkuvasti digitaalisten palveluiden ja älypuhelinten valokuvasovellusten parantamiseen ja valikoiman laajentamiseen. Tätä työtä valottaakseen yritys esittelee uusimmat ratkaisunsa, jotka on suunniteltu helpottamaan laajojen ja alati kasvavien valokuvakirjastojen käsittelyä. Huhtikuussa 2015 tehtyyn Lifecake-yrityskauppaan liittyen Canon esittelee pilvipohjaisen irista-kuvanhallintapalvelunsa uusia mahdollisuuksia ja palvelun uuden, raikkaan ilmeen. Esittelyssä on myös hdbook EZ -sovellus, joka julkaistaan pian älypuhelimille, tableteille ja PC-tietokoneille. Älykäs sovellus valitsee parhaat otokset valokuva- ja videokirjastoista ja luo niistä automaattisesti persoonallisen valokuvakirjan muutamassa minuutissa.

Muita huipputuotteita teknologiakonseptien, tuotteiden, ratkaisujen ja palveluiden joukossa:

• 8K-kamera: Uuden sukupolven 8K-resoluutioinen konseptikamera tallentaa kaiken luontodokumenteista urheilukilpailuihin – kaikki ennennäkemättömällä laadulla.
  • 120 megapikselin kamera: Tämä prototyyppikamera tuottaa superkorkean resoluution, jolla pystytään luomaan vaikutelma kolmiulotteisista pinnoista ja läsnäolosta. Kohteet näyttävät siltä kuin ne todella olisivat silmien edessä. Vaikutelmaa voidaan tehostaa entisestään 3D-tulostussovelluksilla tai hologrammiteknologialla.
  • 250 megapikselin CMOS-kenno: Canonin uusi ultrakorkean resoluution kenno tuottaa 30 kertaa paremman terävyyden kuin 4K¹ . Siinä on enemmän pikseleitä kuin²  missään muussa CMOS-kennossa³  – sillä voi kuvata jopa 18 kilometrin etäisyydellä lentävän lentokoneen kyljessä olevat kirjaimet.
  • Kamera, jonka ISO-herkkyys on 4 miljoonaa: Canonin uudella ultrakorkean ISO-herkkyyden kameralla voidaan kuvata Full HD -värivideoita erittäin vähäisessä valossa ja tilanteissa, joissa se ei aiemmin ole ollut mahdollista.
  • Intelligent Imaging for Life: Muistot voidaan elää uudelleen tekemällä kodista valkokangas. Intelligent Imaging for Life on innovatiivinen ja helppokäyttöinen teknologia, jolla voidaan näyttää valokuvia ja videoita sekä käyttää niitä aivan uusilla tavoilla. Kuvia voidaan mm. jakaa, rajata ja tulostaa interaktiiviselta pöytäpinnalta.

Voit tutustua Canon EXPO -tapahtumassa esiteltäviin teknologiakonsepteihin ja kuvantamisratkaisuihin ja lukea tapahtuman kohokohdista täältä: http://www.canon-europe.com/expo

Lisätietoja saat Canon EXPO -tapahtuman sosiaalisen median kanavista:

¹ 5 kuvaa sekunnissa
² Tilanne 7.9.2015. Perustuu Canonin tutkimukseen.
³ CMOS-kenno, joka on pienempi kuin 35 mm:n täysikokoinen kenno.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet