Canonin Exploring EOS -DVD. Vinkkejä ja innoitusta EOS-järjestelmäkameran käyttöön. [18.12.2009]

Canon tuo markkinoille uuden Exploring EOS -DVD:n. Se tarjoaa ammattikuvaajien neuvoja ja vinkkejä entistä parempaan kuvaan.

Exploring EOS on kuvattu Etelä-Afrikan kauniissa maisemissa. DVD:llä on sekä vinkkejä kuvan sommitteluun, erilaisten kuvausohjelmien käyttöön että EF-/EF-S-objektiivien ja SpeedLite-salamalaitteiden hyödyntämiseen erilaisissa kuvaustilanteissa. Se antaa myös vastauksen kysymykseen kuinka sommitellaan täydellinen maisemakuva tai mitä objektiivia tai suodatinta kannattaisi käyttää merimaiseman tai auringonlaskun kuvauksessa. Johtavat ammattikuvaajat kertovat yksinkertaisia niksejä, joita he myös itse käyttävät kuvatessaan ja katsoja saa arvokasta tietoa muoto-, maisema-, luonto- ja makrokuvauksesta. Oppaina DVD:llä toimivat seuraavat ammattilaiset:

Paul Brehem: Makrokuvaus
Paul Brehem on valittu Digital Photography Magazinen äänestyksessä maailman 50 huippuvalokuvaajan joukkoon. Hän kertoo makrokuvien sommittelusta ja valotuksen hyödyntämisestä erilaisten dynaamisten alueiden luomiseksi.

Lambrose Tsiliyaiannis: Muotokuvaus
Lambrose Tsiliyaianniksella on yli 20 vuoden kokemus muoto- ja mainoskuvausalalta. Hän näyttää, kuinka himmenninaukon esivalintaa voidaan hyödyntää hämärässä kuvattaessa, antaa vinkkejä muotokuvien sommitteluun ja kertoo, kuinka kuvattavan kohteen kanssa luodaan toimiva vuorovaikutus.

Duane Howard: Maisemakuvaus
Duane Howard on matkustanut pitkin poikin Afrikkaa. Hän opastaa miten maisemien kauneus ja laajuus saadaan vangittua. Katsoja oppii muun muassa hyödyntämään kameran käsisäätöjä ja korostamaan syvyyttä ja laajuutta sijoittamalla etualalle värillisiä pintoja.

Fergus Kennedy: Luontokuvaus
Fergus Kennedyllä on eläintieteen ja meribiologian tutkinnot ja hän tietää ja tunnistaa luontokuvaajan haasteet. Hän neuvoo muun muassa käyttämään laajakulmaobjektiivia eläinten kuvauksessa, jotta kuvaan saadaan mukaan myös niiden elinympäristöä.

Exploring EOS -DVD on tekstitetty suomeksi ja sen suositusvähittäishinta on 29 euroa. Katso traileri täältä.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi