Canon EOS- ja LEGRIA-kameroille kaksi arvostettua EISA-palkintoa [15.8.2014]

Canon on saanut kaksi EISA-palkintoa (European Imaging and Sound Association): suosittu EOS 1200D on European Consumer DSLR Camera 2014-2015 ja LEGRIA mini X -videokamera on European Lifestyle Camcorder 2014-2015.

European Lifestyle Camcorder 2014-2015.jpg
European SLR Camera 2014-2015.jpg
European Lifestyle Camcorder
2014-2015
European SLR Camera
2014-2015

EISA-palkinnoista päättää tuomaristo, johon kuuluu yli 50 toimittajaa 20 Euroopan maasta. Palkinnot myönnetään tekniikaltaan, ominaisuuksiltaan ja muotoilultaan edistyksellisille sekä hinta-laatusuhteeltaan erinomaisille tuotteille. Tänä vuonna LEGRIA mini X ja EOS 1200D on arvioitu luokkiensa parhaiksi tuotteiksi.

”Pyrimme tarjoamaan asiakkaille tuotteita, joiden avulla he voivat tutustua uusiin luoviin mahdollisuuksiin. Se onnistuu hyvin EOS 1200D- ja LEGRIA mini X -mallien avulla”, kertoo Canon Euroopan kuluttajatuotteiden markkinointipäällikkö Steve Marshall. ”Olemme erittäin tyytyväisiä tulokseen. Hienoa on myös se, että jatkuva huipputekninen kehitystyömme on huomattu. Canonille on ensiarvoisen tärkeää antaa kuluttajille mahdollisuus kertoa tarinansa uusilla tavoilla. EISA-tuomaristolta saatu tunnustus kertoo näiden kahden tuotteen joustavista käyttömahdollisuuksista ja korkeasta laadusta. Se on myös osoitus siitä, että toteutamme liiketoimintamme perustana olevaa visiota.”

European Consumer DSLR Camera 2014-2015: Canon EOS 1200D
EISA-tuomaristo arvioi Canon EOS 1200D -kameraa näin: ”Tämä pienikokoinen, kevyt ja helppokäyttöinen perustason digitaalinen järjestelmäkamera on tarkoitettu aloitteleville valokuvaajille ja edullisen kameran haluaville kokeneille kuvaajille. 18 megapikseliä, APS‐C-koon CMOS-kenno ja DIGIC 4 -prosessori tuottavat laadukkaita kuvia, joissa on hyvä dynaaminen alue. Myös kohina on erittäin vähäistä jopa ISO-herkkyydellä 1 600 ja sitä suuremmilla herkkyyksillä. EOS Opas -älypuhelinsovelluksella uudet käyttäjät saavat kaiken hyödyn irti kamerasta. Lisäksi ominaisuudet, kuten 460 000 pisteen nestekidenäyttö, 63 vyöhykkeen dual‐layer-mittausanturi, kamerassa tapahtuva objektiivin korjaus ja luovat suotimet, takaavat Canon EOS 1200D -kameralle erinomaisen hinta-laatusuhteen.”

European Lifestyle Camcorder 2014-2015: Canon LEGRIA mini X
EISA-tuomaristo arvioi Canon LEGRIA mini X -videokameraa näin: ”Canonin alkuperäinen innovatiivinen konsepti on viety tässä pienikokoisessa videokamerassa aiempaa pidemmälle. LEGRIA mini X on monikäyttöinen: kääntyvän nestekidenäytön avulla voidaan kuvata videoselfieitä, säädettävän jalustan ansiosta kamera voidaan sijoittaa mille tahansa pinnalle ja 170 asteen ultralaajakulmaobjektiivi tallentaa kaiken toiminnan. Full HD -videokuvausta (25p tai 50i) varten on Canonin f/2,8-objektiivi, 1/2,3-tuumainen 12,8 megapikselin CMOS-kenno, MP4- ja AVCHD-koodekit sekä pakkaamaton LPCM-stereoääni sisäisestä mikrofonista. Liitännät ovat monipuoliset: 3,5 mm:n liitin ulkoiselle mikrofonille ja kuulokeliitäntä sekä mini HDMI, mini USB ja Wi-Fi, joiden avulla tiedostojen siirtäminen on helppoa. Lisäksi Wi-Fi-yhteyden kautta LEGRIA mini X -kameraa voidaan käyttää langattomasti älylaitteelta. Kamera on aidolla tavalla monikäyttöinen kumppani jokapäiväisiin seikkailuihin.”

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Harri Siikala, etunimi.sukunimi@canon.fi

Yritystiedotteet