irista-kuvanhallintapalveluun toivottuja uusia päivityksiä

Canon julkaisee tänään uusia päivityksiä pilvipohjaiseen irista-kuvanhallintapalveluunsa osana kesäkuussa käyttöönotetun alustan seuraavaa kehitysvaihetta. Palvelussa on runsaasti parannettuja ominaisuuksia, kuten uudenlainen ja optimoitu käyttäjäkokemus tablettitietokoneille, mahdollisuus luoda oma valokuva-albumi sekä suora integrointi Wi-Fi-yhteydellä varustettuihin Canon-kameroihin.

irista.jpg

irista-palvelu voidaan nyt integroida Wi-Fi-yhteydellä varustettuihin Canon-kameroihin ja valita kuvasiirron kohteeksi suoraan kamerassa. Näin kuvat tallennetaan suoraan alustaan, ja niitä voidaan käyttää kaikilla yhteensopivilla laitteilla.

Joulukuusta 2014 lähtien laitetuki laajenee kattamaan monipuolisen valikoiman suosittuja iOS- ja Android-tabletteja. Kaikkia iristan toimintoja voidaan sen jälkeen käyttää tabletilla. Toiminnot on myös optimoitu tukemaan erilaisia näyttökokoja, jotta kuvakirjastoja voidaan hallita myös liikkeellä oltaessa.

Adobe™ Lightroom -integroinnin myötä kuvia voidaan käsitellä Lightroomissa ja tallentaa suoraan iristaan. Muita Lightroom-integroinnin ominaisuuksia ovat XMP-tietojen julkaisu iristassa, jonka myötä voidaan hakea XMP-tietoja ja suodattaa kuvia Lightroom-metatietojen avulla, sekä Lightroomissa muokattujen valokuvien synkronointi.

Ennen joulua tulee saataville myös palvelu, jossa voidaan luoda ja tilata laadukkaita valokuva-albumeita. Käyttäjä valitsee vain kuvat ja suunnittelutoiveet iristassa ja tekee tilauksen, jonka jälkeen hänelle lähetetään laadukkaista tulosteista koostuva valokuva-albumi. Valokuva-albumien luomisen lisäksi valittavana on kuvien tulostus suoraan iristasta.

”Oli hienoa julkaista irista-palvelu kesäkuussa, mutta se oli vasta alkua”, kertoo Floris Oranje, Canon Euroopan uuden liiketoiminnan kehittäjä. ”Kuuntelemme mielellämme käyttäjien palautetta ja julkaisemmekin tänään ensimmäisen tulossa olevista monista päivityksistä.  Tablettien optimointi, integrointi Wi-Fi-yhteydellä varustettuihin Canon-kameroihin, valokuva-albumit ja integroinnit Abobe™ Lightroomin työnkulkuun tekevät palvelusta enemmän kuin valokuvien säilytyspaikan – siitä tulee palvelu, jossa käyttäjät voivat jakaa ja katsella valokuvia sekä oppia asioita kuvaamisesta.”

irista on saatavana omiin tarpeisiin sopivalla tallennustilalla. Maksutonta tallennustilaa on 10 Gt. Lisätilaa tarvitsevat valokuvauksen harrastajat ja ammattikuvaajat voivat valita tallennustilaksi 50 tai 100 Gt. Niiden kuukausi- ja vuosimaksut ovat seuraavat:

• Enintään 50 Gt: 4,99 euroa/kk tai 49,00 euroa/vuosi
  • Enintään 100 Gt: 10,99 euroa/kk tai 109,00 euroa/vuosi