Palkittu suomalainen kuvajournalisti Niklas Meltio Canon Ambassadors -lähettiläsohjelmaan

Eurooppalaiseen Canon Ambassadors -lähettiläsohjelmaan on valittu uusia valokuvaajia. Mukana on myös suomalainen kuvajournalisti Niklas Meltio. Canon-lähettiläät tarjoavat asiantuntemustaan työpajoissa, seminaareissa ja tärkeimmissä valokuvanäyttelyissä ympäri maailman sekä antavat asiantuntijapalautetta Canonin tulevien kuvantamistuotteiden kehittämiseksi.

Niklas_Meltio.jpg

© Niklas Meltio, Canon Explorer -kuvaaja

Meltio aloitti työskentelyn kuvajournalistina vuonna 2003. Hänen kuvauskohteisiinsa lukeutuvat muun muassa Afganistanin sota, Somalian nälänhätä ja Syyrian sota. Meltio palkittiin työstään Syyriassa Visa D'or Daily news Award –palkinnolla vuonna 2013. Palkinto jaettiin Visa Pour L'Image –festivaaleilla. Meltio sai myös kolmannen palkinnon Pictures of the Year International/News Picture Story –sarjassa.

Niklas Meltion ensimmäinen kirja "Alley by Alley, House by House" julkaistiin 2011. Kirja on valokuvaessee Libyan sisällissodasta. YLE esitti äskettäin Kasvot Syyrian sodalle -dokumentin, joka perustuu Meltion työhön Syyriassa vuosien 2012 ja 2013 aikana.

Canon Ambassadors -lähettiläsohjelma käynnistettiin kesäkuussa 2008 ja siihen kuuluu nyt yli 50 valokuvauksen huippulahjakkuutta. Canon Euroopan ammattilaistuotteiden markkinointijohtaja Kieran Magee kertoo: ”Ohjelman jatkuva kehittyminen on kunnianosoitus maailman johtaville valokuvaajalahjakkuuksille ja vahvistaa entisestään Canonin ja ammattivalokuvaajien välistä suhdetta. Canon on iloinen voidessaan toivottaa uudet, lahjakkaat valokuvaajat tervetulleiksi mukaan. Heidän panoksensa ja asiantuntemuksensa on meille tärkeää.”

Lue lisää Niklas Meltion käyttämästä kamerakalustosta ja katso esimerkkejä hänen upeista kuvistaan:

Lisätietoja Canon Ambassadors -lähettiläsohjelmasta:

Lisätietoja Canonin tuotteista ja palveluista ammattikuvaajille:

Canon Ambassadors -lähettiläsohjelman yhteyshenkilö Suomessa:
Canon Oy, Olli Turtiainen, etunimi.sukunimi@canon.fi

Yritystiedotteet