Canon kehittää voimakkaasti suurentavaa laajan zoomauksen kenttäobjektiivia lähetystasoiseen 4K-tuotantoon [27.4.2015]

Canon ilmoittaa kehittävänsä suuren zoomaussuhteen pitkäpolttovälistä objektiivia kenttäkäyttöön. Objektiivi tuottaa poikkeuksellisen suorituskyvyn 2/3 tuuman kennoilla varustetuilla kameroilla 4K-resoluution lähetystasoisessa kuvauksessa. Canon esitteli 4K-kenttäobjektiivinsa prototyypin vuoden 2015 NAB Show -tapahtumassa, joka järjestettiin 13.–16.4. Las Vegasissa Yhdysvalloissa.

4K-resoluution juuret ovat elokuvateollisuudessa, mutta se on yleistymässä myös lähetystasoisen sisällön kuvaamisessa. Monissa maissa eri puolilla maailmaa on valmisteilla hankkeita, joiden myötä ammattilaiset ovat siirtymässä 4K-tuotantoa tukeviin välineisiin.

Uusi 4K-resoluutiota tukeva zoom-objektiivi kuuluu Canonin lähetystasoisten studio- ja kenttäobjektiivien DIGISUPER-sarjaan, joka on niittänyt mainetta alan ammattilaisten keskuudessa. Uusi objektiivi tukee 4K-resoluutioista videotallennusta, minkä lisäksi sen muut ominaisuudet ja pieni koko mahdollistavat helpon ja monipuolisen käytön, joka on samaa tasoa Canonin lähetystasoisten HD-objektiivien kanssa. Tämän ansiosta objektiivi sopii monenlaisiin käyttötarkoituksiin, mukaan lukien urheilutapahtumien ja konserttien televisiointi.

Tekniset tiedot ja hinta eivät ole vielä saatavilla, mutta Canon pyrkii saamaan 4K-kenttäobjektiivin myyntiin vuoden 2015 loppupuolella. Uutuus on Canonin uuden UHD-DIGISUPER-objektiivisarjan ensimmäinen malli. Sarjan tuotteissa hyödynnetään Canonin uusinta optista tekniikkaa, jota käytetään 4K-resoluutiota tukevissa ja muissa seuraavan sukupolven lähetystasoisissa kameroissa. Näin Canon vastaa jatkossakin monenlaisten käyttäjien tarpeisiin ja vahvistaa lähetystasoisten objektiiviensa mallistoa.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet