Canonille neljä TIPA 2014 -palkintoa

Maailman johtava valokuvausalan lehtien yhdistys TIPA (Technical Image Press Association) on myöntänyt Canonille neljä arvostettua palkintoa. TIPA-palkinnoilla palkitaan parhaat edellisen vuoden aikana julkaistut kuvantamistuotteet. Palkinnon saivat seuraavat Canon-innovaatiot:

EOS 70D FRA FLASH UP w EF-S 18-55mm IS STM.jpg PowerShot G1 X Mark II FSL.jpg
Paras edistyneen harrastajan järjestelmäkamera:
EOS 70D
Paras kompaktikamera ammattikäyttöön:
PowerShot G1 X Mark II
EF 200-400mm L IS USM FSL.jpg Dual Pixel CMOS AF.jpg
Paras objektiivi ammattikäyttöön:
EF 200–400 mm f/4L IS USM Extender 1,4x
Paras kuvantamisen alan innovaatio:
Dual Pixel CMOS AF -tekniikka
  • Best DSLR Advanced: Canon EOS 70D
  • Best Expert Compact Camera: Canon PowerShot G1 X Mark II
  • Best Professional DSLR Lens: Canon EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x
  • Best Imaging Innovation: Canon Dual Pixel CMOS AF -tekniikka

TIPA-paneelissa on toimittajia maailman 29 johtavasta valokuvaus- ja kuvantamisalan lehdestä, joita julkaistaan 16 maassa viidellä mantereella. Paneeli kokoontuu vuosittain arvioimaan uusia kuvantamistuotteita. Parhaiden tuotteiden ja tekniikoiden valinnassa ja palkitsemisessa otetaan huomioon niin innovointi, muotoilu kuin tuotteiden yleislaatukin.

”On suuri kunnia saada tämä tunnustus TIPA:lta jälleen kerran. Se kuvastaa Canonin sitoutumista erinomaiseen laatuun ja innovointiin koko tuotevalikoimassa”, sanoi Canon Euroopan kuluttajatuotteiden markkinointipäällikkö Steven Marshall. ”Olemme omistautuneet rajojemme ylittämiseen kuvantamisessa ja haastamme itsemme jatkuvasti tarjoamaan valokuvaajien yhteisölle – harrastelijoista huipputasoon – parhaat tuotteet kunkin kuvaajan tarpeisiin. TIPA-paneelin myöntämät palkinnot ovat osoitus siitä, että olemme onnistuneet tavoitteessamme.”

TIPA-tuomaristopaneeli kuvaili Canonin palkittuja tuotteita seuraavasti:

Best DSLR Advanced (Paras edistyneen harrastajan järjestelmäkamera): Canon EOS 70D
Canon EOS 70D -kamerassa on 20.2 CMOS APS-C -kenno ja DIGIC 5+ -prosessori, joka pystyy tallentamaan jopa 7 kuvaa sekunnissa, sekä laajennettu ISO-herkkyysalue 100–12 800, joka on laajennettavissa arvoon 25 600 ISO. Automaattitarkennusta tehostaa 19 pisteen ristikkäistyyppinen automaattitarkennusjärjestelmä. EOS 70D -mallin mullistavana innovaationa on Dual Pixel CMOS AF -järjestelmä, joka mahdollistaa videon tallennuksen elävän etsinkuvan tilassa tarkalla automaattitarkennuksella sekä erittäin nopean automaattitarkennuksen stillkuvissa. Kääntyvässä kosketusnäytössä on 1,04 miljoonaa pistettä. Yhdysrakenteinen langaton yhteys mahdollistaa helpon jakamisen tai latauksen matkapuhelimiin Canon EOS Remote -sovelluksella.

Best Expert Compact Camera (Paras kompaktikamera ammattikäyttöön): Canon PowerShot G1 X Mark II
Canon PowerShot G -sarjan mallit ovat aina arvostettuja. Uusimmassa PowerShot G1 X Mark II -mallissa on 13,1 megapikseliä, monikuvasuhteinen 1,5-tyypin kenno, f/2–3,9 5X zoom (kinofilmivastaavuus 24–120 mm) ja lukuisia mukautettavia toiminto- ja käsittelyominaisuuksia. Tallennusvaihtoehtoja ovat 14 bitin RAW- sekä JPEG-kuvat, ja käytössä on nopea ja tarkka 31 pisteen automaattitarkennus. Sommitteluvaihtoehtoja tehostaa 3-tuumainen kallistuvatyyppinen LCD-kosketuspaneeli, jossa on 1,04 miljoonaa sRGB-pistettä ja 100 %:n peitto. Valotusta ja kameran hallintaa on laajennettu ja parannettu uusilla objektiivin rungon kaksoissäätörenkailla. Saatavana on täysi teräväpiirto sekä Wi-Fi-yhteys, jossa on NFC-toiminto. Tarkennusalue alkaa 2 tuumasta, ja käytettävissä on myös kokoaikainen käsintarkennus sekä tarkennuksen korostus.

Best Professional DSLR Lens (Paras objektiivi ammattikäyttöön): Canon EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x
Urheilu- ja luontokuvaajille suunnattu Canon EF 200–400 mm f/4L IS USM Extender 1.4x -objektiivi on tehokas superteleobjektiivi, jossa on optisesti vastaava, yhdysrakenteinen 1.4x polttovälin muuttaja. Se pääsee oikeuksiinsa kuvauskohteissa, joissa objektiivia ei voi vaihtaa nopeasti. Samalla se suojelee herkkiä varusteita, kuten digitaalisen järjestelmäkameran kuvakennoa, pölyisissä ja kosteissa ympäristöissä. Objektiivissa on yksi fluoriitti- ja neljä UD-linssielementtiä sekä 9-lamellinen himmenninaukko. Moottoroidussa tarkennustilassa tarkennus tapahtuu hiljaisesti ja sujuvasti, mikä on hyödyksi videoita kuvattaessa. Objektiivi kestää myös erinomaisesti pölyä ja vettä.

Best Imaging Innovation (Paras kuvantamisen alan innovaatio): Canon Dual Pixel CMOS AF -tekniikka
Dual Pixel CMOS AF on vaihetarkennukseen perustuva automaattitarkennustekniikka, joka toimii suoraan kuvakennon tasolla. Etuna on huomattavasti parempi automaattitarkennus aikaisempiin EOS-kameroihin verrattuna elävän etsinkuvan käytön ja videokuvauksen aikana. Koska elävää etsinkuvaa voidaan käyttää samalla tavalla kuin kameran etsintä, automaattitarkennus toimii nopeammin ja sujuvammin. Dual Pixel CMOS AF -tekniikka on tällä hetkellä käytettävissä EOS 70D -mallissa ja lisävarusteena C100- ja C300 Cinema EOS -kameroissa, jotka ovat vuorostaan yhteensopivia Canon EF -objektiivien kanssa. Tämän edistysaskeleen avulla voidaan kehittää tulevaisuudessa entistä herkempiä kuvantallennus- ja käsittelyominaisuuksia.

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet