no consumer

Canon ykkönen digitaalisten järjestelmäkameroiden markkinoilla jo 12 vuotta peräkkäin [26.3.2015]

Canon on markkinajohtaja digitaalisten järjestelmäkameroiden myynnissä jo 12 vuotta peräkkäin¹.

EOS 7D Mark II.jpg
EOS 7D Mark II

Vuonna 2003² digitaalisten järjestelmäkameroiden kehitys oli vielä melko lailla lapsenkengissään. Silloin julkaistiin Canon EOS 300D, joka oli pienikokoinen, kevyt ja edullinen digitaalinen järjestelmäkamera kuluttajille. EOS 300D oli aikaansa edellä oleva innovaatio, johon Canonin kasvu digitaalisten järjestelmäkameroiden markkinoilla myöhemmin perustui. Sittemmin Canon on jatkanut markkinoiden haastamista ja innovatiivisten tuotteiden kehittämistä. Uraauurtavia innovaatioita ovat olleet muun muassa EOS-1D-sarja ammattikuvaajille ja EOS 5D -sarja, jonka videotallennustoiminnolla varustettu täysikokoinen kenno on viitoittanut tietä videokuvaukselle digitaalisilla järjestelmäkameroilla.

Lokakuussa 2014 Canon julkaisi EOS 7D Mark II -kameran edistyneille harrastajille. Kamera on saanut paljon kiitosta nopeasta jatkuvasta kuvauksestaan, joka tallentaa 10 kuvaa sekunnissa, sekä automaattitarkennuksen suorituskyvystä. Helmikuussa EOS-valikoimaa täydennettiin viidellä uudella kameramallilla: EOS 5DS ja 5DS R tarjoavat eniten pikseleitä maailmassa 35 mm:n täysikokoisella kennolla varustettujen järjestelmäkameroiden valikoimassa³. EOS 760D ja EOS 750D ovat kaksi perustason järjestelmäkameraa, ja EOS M3 on peilitön järjestelmäkamera, joka tarjoaa erinomaisen suorituskyvyn kompaktissa koossa.

Lisäksi Canon saavutti hiljattain⁴ vaikuttavan merkkipaalun, kun EOS-kameroihin tarkoitettujen vaihdettavien EF-objektiivien valmistuksessa tuli täyteen 100 miljoonaa objektiivia. EF-objektiivivalikoimassa on tällä hetkellä peräti 97 mallia⁵. Objektiivit avaavat EOS-kuvaajille monipuolisten kuvausmahdollisuuksien maailman ja auttavat kehittämään ja syventämään kuvaustaitoja.

EOS 300D, EOS 7D Mark II ja vuoden 2015 tuotejulkaisut ovat esimerkkejä Canonin monipuolisesta kameravalikoimasta ja kehityksestä, joka on pitänyt Canonin edellä kilpailijoitaan viimeiset 12 vuotta. Menestyksekkäät mallit ovat vahvistaneet Canonin asemaa valmistajana, joka määrittää alaa, muovaa trendejä ja täyttää kuluttajien tarpeet mistään tinkimättä.

¹ Digitaaliset järjestelmäkamerat ja peilittömät järjestelmäkamerat
² Perustuu Canonin tekemään tutkimukseen.
³ Tilanne 6.2.2015 Canonin suorittaman tutkimuksen mukaan.
⁴ Huhtikuu 2014.
⁵ EF-elokuvaobjektiivit