Canon valmistanut jo 100 miljoonaa EF -objektiivia [30.4.2014]

Canon juhlistaa uutta merkkipaalua objektiivinvalmistuksen alalla yrityksen valmistettua 100. miljoonannen EF-sarjan objektiivin[1]. Canon ilmoitti 90. miljoonannen objektiivin valmistuksesta toukokuussa 2013, ja 11 kuukautta myöhemmin yritys ylitti ensimmäisenä maailmassa 100 miljoonan valmistetun objektiivin rajan.

EF_Lineup_100Million_image.jpg

Canon EF-objektiivien ja EOS-järjestelmäkameroiden tuotanto alkoi maaliskuussa 1987. Kuluneiden 27 vuoden aikana Canon on kehittänyt laajan valikoiman edistyksellisiä tekniikoita, kuten ultraäänimoottorin (USM), kuvanvakaimen (IS) sekä monikerroksisen diffraktiivisen linssielementin (DO). Viimeaikaisesta tuotannosta Canon EF 200–400 mm f/4L IS USM Extender 1.4x oli maailman ensimmäinen[2] superteleobjektiivi, jossa on yhdysrakenteinen 1,4x polttovälin muuttaja.

Laajasta Canon EF-objektiivivalikoimasta nauttivat sekä harrastaja- että ammattikuvaajat. Valikoima koostuu nykyisin yli 80 mallista, mikä tekee siitä suurimman markkinoilla olevan malliston. Uusia aluevaltauksia ovat olleet muun muassa EF Cinema -objektiivit digitaaliseen elokuvaukseen sekä EF-M-objektiivit EOS M -järjestelmäkameralle.

EF-valikoiman jatkuva suosio vahvistettiin, kun yritys saavutti maailmanlaajuisesti parhaan järjestelmäkameroiden[3] markkinaosuuden 11. vuotena peräkkäin[4]. Helmikuussa 2014 EOS-sarjan filmi- ja digitaalikameroiden yhteistuotanto ylitti 70 miljoonan tuotteen rajan.

Canon pyrkii jatkossakin kehittämään monipuolisia kuvantamisen tekniikoita optisen asiantuntemuksensa avulla ja laajentamaan valokuvaus- ja videokuvauskulttuuria.

Lisätietoja: Canon Oy, Harri Siikala, etunimi.sukunimi@canon.fi

[1]22.4.2014