no consumer

Canon MVX300 -sarjan digivideokamerat tallentavat laadukkaita stillkuvia myös videokuvauksen aikana

Canon tuo markkinoille pienikokoiset ja tyylikkäät MVX300-sarjan digitaaliset videokamerat MVX350i-, MVX330i- ja MVX300. Niissä on vakiona 1,33 megapikselin 1/4,5-tuumainen CCD-kenno, josta hyödynnetään 1,23 megapikseliä muistikortille tallennettaessa ja 860 000 megapikseliä miniDV-nauhalle tallennettaessa.

Uusien mallien lasilinssisten zoom-objektiivien asfäärinen elementti takaa terävät tallenteet. MVX350i:ssä on 20x optinen zoom (digitaalisen zoomin kanssa 400x) ja MVX330i:ssä ja MVX300:ssa 18x zoom (digitaalisen zoomin kanssa 360x). Kaikissa näissä uutuusmalleissa on tarkka 16:9-kuvaustila, yhdysrakenteinen minivideovalo (MVX350i), digitaalinen stillsalama (MVX350i ja MVX330i), elektroninen kuvanvakain (EIS) ja suuri 2,5-tuumainen 123 000 pikselin nestekidenäyttö. MVX350i-kamerassa on myös 0,6x laajakulmalisäke.

Monipuoliset liitännät, kuvanvakain, DIGIC DV -prosessori

Näissä uusissa digivideokameroissa on sekä DV- että USB-liitäntä. DV-liitäntä mahdollistaa laadukkaan jälkiäänityksen, liittämisen tietokoneen IEEE1394-porttiin muokkausta varten sekä stillkuvien ja videoleikkeiden nopean ja vaivattoman siirron videokameran muistikortilta. USB-liitännän ansiosta videoleikkeitä ja stillkuvia voidaan ladata nopeasti ja helposti kameran muistikortilta. Kaikissa uutuusmalleissa on analoginen tuloportti. MVX350i- ja MVX330i-malleissa on lisäksi analogi-digitaalimuunnin. Kaikissa malleissa on kuvanvakain, joka rajoittaa kuvan tärähtelyä, joten video-otoksesta tulee tasainen, vakaa ja miellyttävä katsella. Kuvanvakainta voidaan käyttää sekä 4:3- että 16:9-kuvaustilassa. 16:9-kuvaustilassa on valittavissa tavallinen ja tarkka vaihtoehto, joten rajattua aluetta voidaan haluttaessa suurentaa kytkemällä kuvanvakain pois käytöstä.

MVX300-sarjan digitaalisilla videokameroilla voidaan ottaa laadukkaita stillkuvia myös videokuvauksen aikana. MVX350i- ja MVX330i-kameroissa on valonohjauksella toimiva salama digitaalisia stillkuvia varten. DIGIC DV ‑prosessorissa kaikki tärkeät kuvankäsittely- ja muistitoiminnot on keskitetty yhteen piiriin, ja videokuvalle ja stillkuville on erilliset kuvankäsittelypolut. Tämä mahdollistaa algoritmien ja kuvankäsittelyn optimaalisen toiminnan ja sitä kautta laadukkaan videokuvan ja laadukkaiden stillkuvien samanaikaisen tallentamisen.

Kaikki uutuusmallit ovat PictBridge-yhteensopivia, ja niissä on tulosta/siirrä-painike, jonka avulla on helppo tulostaa digitaalisia stillkuvia yhteensopivilla valokuvatulostimilla ilman tietokonetta ja ladata kuvia tietokoneeseen/Internetiin. Stillkuvien ja videoleikkeiden jakaminen Internetissä on entistä helpompaa, sillä Motion JPEG -tiedostoja voidaan nyt tallentaa suoraan MMC- tai SD-muistikorteille. Nauhalle tallennettujen tiedostojen muuntaminen Motion JPEG -tiedostoiksi ja siirtäminen MMC- tai SD-kortille on tuettu. Muistikortin kapasiteetin mukaan kortille voidaan tallentaa jopa 60 minuuttia Motion JPEG ‑tallennetta.

MVX300-sarjan digitaalisen videokameran ostaja voi myös halutessaan rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY (CiG) ‑palveluun, joka tarjoaa 100 megatavua ilmaista tilaa Internetissä omien digitaalisten stillkuvien ja MPEG-leikkeiden jakamiseen.

MVX300-sarjan digivideokamerat tulevat Suomessa myyntiin maaliskuussa. Kameroiden hinnat vahvistetaan myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen