MV800-sarjan digivideomallisto laajenee uudella MV880X-kameralla

Canon tuo tammikuussa 2005 julkistettuun MV800-digivideomallistoon tyylikkään, grafiitinharmaan uutuuden MV880X:n. Tämä uutuusmalli on laadukas, helppokäyttöinen ja tarkalla 16:9-kuvaustilalla varustettu digivideokamera, jonka objektiivi on taattua Canon-laatua.

Canonin DIGIC DV -prosessori ja 1,33 megapikselin kenno takaavat hyvän kuvanlaadun. Lisäksi prosessori mahdollistaa kahden erillisen kuvasignaalin käytön, toisen videotallenteita ja toisen digitaalisia stillkuvia varten. Prosessori muokkaa objektiivin välittämää kuvaa niin, että värit, sävyt ja yksityiskohdat toistuvat lopputuloksessa realistisina ja ihmissilmää miellyttävällä tavalla. DIGIC DV -prosessorissa kaikki tärkeät kuvasignaalin käsittely- ja muistitoiminnot on keskitetty yhteen piiriin, minkä ansiosta virrankulutus on pienentynyt huomattavasti, ja siten saavutetaan pitempi kuvausaika yhdellä akun latauksella.

Tarkka 16:9-kuvaustila mahdollistaa laadukkaan videokuvan  katselun laajakuvatelevisiosta. Letter Box -näytön ansiosta 16:9-tilassa otokset näkyvät tallennettaessa ja toistettaessa kameran näytöllä kuvan litistymättä. Vakiovarusteena oleva 0,6x-laajakulmalisäke laajentaa objektiivin kuvakulmaa. Pienestä koostaan (paksuus 51 mm, paino 430 g) huolimatta MV880X:ssä on kookas 2,4 tuuman värinestekidenäyttö.

Helppokäyttöiset painikkeet

MV880X:n tärkeimmät hallintakytkimet, kuten täysautomaattisesta ohjelmoituun kuvaustilaan ja päinvastoin siirtymiseen käytettävä Easy-kytkin, on sijoitettu loogisesti niin, että kameraa voidaan käyttää yhdellä kädellä. Kytkimet ja painikkeet on upotettu ergonomisen ovaalinmuotoiseksi muotoiltuun runkoon, mikä tekee kamerasta erittäin helppokäyttöisen. Kuvaamisen helpottamiseksi kamera on varustettu mm. Night-yökuvausohjelmapainikkeella, nestekidenäytön kirkkautta kirkkaissa valaistusolosuhteissa lisäävällä painikkeella ja laajakuvatilan painikkeella, jolla kuvan sivusuhteeksi voidaan valita normaali 4:3- tai 16:9-tila.

MV880X:n objektiivissa on lasilinssit ja asfäärinen elementti, jonka ansiosta otoksista tulee teräviä. Kaksoisharmaasuodatin ehkäisee tehokkaasti kirkkaissa valaistusolosuhteissa joskus esiintyvää vaaleiden alueiden ”puhkipalamista”. Elektroninen kuvanvakain (EIS) korjaa kuvan tärähtelyt varsinkin polttovälialueen telepäässä, joten video-otoksesta tulee tasainen, vakaa ja miellyttävä katsella.

Myös stillkuvien tallennus

MVX880X:llä ikuistetut stillkuvat tallennetaan JPEG-muodossa suoraan MMC- tai SD-muistikortille. Muistikortin kapasiteetin mukaan kortille voidaan myös tallentaa jopa 60 minuutin mittainen Motion JPEG -otos. Mekaaninen suljin mahdollistaa aidot stillkuvatoiminnot. USB 2.0 HS -liitännän avulla kortille tallennetut stillkuvat ja video-otokset on helppo siirtää tietokoneelle. Tulostus on myös vaivatonta mille tahansa PictBridge-yhteensopivalle tulostimelle ilman tietokonetta.

MV880X:n ostaja voi halutessaan rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY (CiG) -palveluun, joka tarjoaa 100 megatavua maksutonta Internet-tilaa omien MPEG-videoleikkeiden ja digitaalisten stillkuvien jakamiseen.

MV880X tulee Suomessa myyntiin huhti-toukokuussa. Sen hinta vahvistetaan myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi.

Canon – globaalisti paikallinen