Huippumalleista tuttu Canon DIGIC DV -prosessori nyt myös uusissa MV800-sarjan digivideokameroissa

Canon julkistaa tänään 800 000 pikselin digitaalisten videokameroiden MV800-sarjan. MV850i-, MV830i-, MV830- ja MV800-malleissa yhdistyvät pieni koko ja helppokäyttöisyys sekä korkea laatu ja optinen suorituskyky.

Niin pieniä kuin nämä digitaalivideokamerat ovatkin (paksuus vain 51 mm ja paino 430 g) niissä on suuri 2,4-tuumainen värinestekidenäyttö ja Canonin huippumalleista tuttu DIGIC DV -prosessori. DIGIC DV ‑prosessori takaa huippuluokan kuvanlaadun. Lisäksi se mahdollistaa kahden kuvankäsittelypolun käytön, toisen videotallenteita ja toisen digitaalisia stillkuvia varten, joten kummankaan kuvanlaadusta ei tarvitse tinkiä. Prosessorissa kaikki tärkeät kuvankäsittely- ja muistitoiminnot on keskitetty yhteen piiriin, minkä ansiosta MV800-sarjan digitaalivideokameroiden jatkuvan kuvauksen enimmäisaika on jopa viisi tuntia.

MV850i-, MV830i- ja MV830-kameroilla voidaan tallentaa myös digitaalisia stillkuvia, ja PictBridge-suoratulostusstandardin ansiosta stillkuvat voidaan tulostaa yhteensopivilla valokuvatulostimilla suoraan ilman tietokonetta. Kolmessa uutuusmallissa (MV850i, MV830i ja MV830) on USB 2.0 FS ‑portti muistikortille tallennettujen stillkuvien ja videoleikkeiden siirtämistä varten. MV850i- ja MV830i-malleissa on lisäksi digitaalinen tulo ja analogi-digitaalimuunnin.

Easy-painikkeella jatkuva kuvausvalmius

Uuden Easy-painikkeen avulla kamerat voidaan asettaa täysautomaattitilaan, jolloin ne ovat heti kuvausvalmiina. Kaikissa sarjan malleissa on tehokas optinen zoom: MV850i-kamerassa 22x (digitaaliseen zoomiin yhdistettynä 440x) ja MV830i-, MV830- ja MV800-kameroissa 20x. Muita ominaisuuksia ovat esimerkiksi elektroninen kuvanvakain (EIS), tarkka 16:9-kuvaustila ja letter box ‑näyttö, kaksoisharmaasuodatin, nettikameratoiminto sekä Super Night- (MV850i) ja Night-kuvausohjelma. Kameroiden tarkka 16:9-kuvaustila mahdollistaa tallennetun videokuvan "elokuvamaisen" katselun laajakuvatelevisiosta – ensimmäistä kertaa tämän hintaluokan digitaalisissa videokameroissa. MV850i-mallissa on myös 0,6x laajakulmalisäke, joka tehostaa video-otoksien ja stillkuvien panoraamavaikutelmaa.

Canon-digitaalivideokameran hankkija voi rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY (CiG) ‑palveluun, joka tarjoaa muun muassa 100 megatavua ilmaista tilaa Internetissä omien digitaalisten stillkuvien ja MPEG-videoleikkeiden jakamiseen.

Canon MV800-sarjan videokamerat tulevat Suomessa myyntiin maaliskuussa. Kameroiden hinnat vahvistetaan myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen