Massiivista tallennuskapasiteettia – Canonilta kaksi uutta teräväpiirtovideokameraa [7.8.2008]

HG21 Canon tuo markkinoille uudet kiintolevylle tallentavat HG20- ja HG21-teräväpiirtovideokamerat. HG20:n tallennuskapasiteetti on 60 gigatavua, HG21 tarjoaa vielä suuremman kapasiteetin - 120 gigatavua. Molemmissa kameroissa on uusi MXP-tallennustila ja kaksoistallennusjärjestelmä, joka mahdollistaa tallennuksen sisäiselle kiintolevylle ja/tai siirrettävälle SDHC-kortille.

Uusien teräväpiirtovideokameroiden ominaisuudet lyhyesti:
- Uusi graafinen käyttöliittymä
- 1920 x 1080:n täysteräväpiirtotallennus, 3,3 megapikselin CMOS-kenno ja DIGIC DV II -prosessori
- 12x HD Video zoom-objektiivi
- Nopea ja tarkka automaattitarkennus ja Focus Assist -toiminto
- Mukana Pixela ImageMixer 3 SE -ohjelma
- Monitoiminen minivarusteluisti
- Alhainen virrankulutus ja lisävarusteena saatava uusi, pitkäkestoinen akku
- HG21-mallissa kääntyvä nestekidenäyttö ja elektroninen etsin

Videotallennetta jopa 45 tuntia

Joustava kaksoistallennusjärjestelmä tarjoaa vaihtoehtoja tallennusmuodon suhteen. HG20:n 60 gigatavun kiintolevylle voidaan tallentaa yli 22 tuntia täysteräväpiirtovideokuvaa. HG21:n 120 gigan levylle mahtuu videota jopa 45 tuntia. Video-otoksen voi tallentaa myös suoraan SDHC-muistikortille. Tallenteen voi haluttaessa myöhemmin siirtää kiintolevyltä muistikortille. Tallennuskapasiteetti määräytyy muistikortin koon mukaan.

Uusittu käyttöliittymä helpottaa oikean kohtauksen valintaa. Videokameran näytössä voidaan katsoa kerralla jopa 15 pienoiskuvaa. Yksittäiset kohtaukset voidaan jakaa osiin, jolloin parhaiden hetkien yksilöinti pitkistä tallenteista on helppoa. Nämä lyhyet videokoosteet on helppo siirtää muistikortille ja jakaa ystävien kanssa. Sekä HG20- että HG21-videokamerat pystyvät kuvaamaan ja tallentamaan AVCHD-videokuvaa 1920 x 1080:n täysteräväpiirtotarkkuudella. Tallennustiloja on viisi (MXP, FXP, XP, SP ja LP) ja tieto siirtyy jopa 24 Mbps:n vauhdilla. HDMI- ja komponenttiliitäntöjen avulla videokamera voidaan kytkeä suoraan teräväpiirtotelevisioon.

Mukana tuleva Pixela ImageMixer 3 SE -ohjelma helpottaa teräväpiirtovideoiden hallintaa, muokkausta ja jakamista. Videotiedostot on helppo pienentää, jolloin niitä voi katsoa esim. videotoistimilla ja DVD-soittimilla. Uutta ohjelmistossa on mahdollisuus polttaa elokuvat Blu-ray-levyille.

Videokameroiden minivarusteluisti on yhteensopiva mm. DM-100-mikrofonin ja uuden VL-5-videovalon kanssa. Mikrofoniliitäntää täydentää kuulokeliitäntä, joka mahdollistaa äänen seuraamisen tarkasti tallennuksen aikana. Äänen käsisäädöt (mikrofonin vaimennus, äänitystason ilmaisimet ja äänitystason säätö) parantavat osaltaan äänentallennuksen laatua.

Lue lisää uutuuksista osoitteesta www.canon.fi/hd

Uusien videokameroiden myynti alkaa Suomessa syyskuussa 2008, ja niiden hinnat vahvistetaan myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi