Canon täydentää projektorivalikoimaansa

Canon tuo markkinoille uudet, erityisesti koulutus- ja toimistokäyttöön tarkoitetut projektorit, joissa on monipuoliset ominaisuudet. Näitä ovat mm. automaattinen keystone-korjaus, värien korjaus, tietokoneen hiiren kauko-ohjaus ja analoginen RGB-lähtö ulkoista näyttöliitäntää varten. Hiljaisessakaan tilassa projektorien ääni ei häiritse. Äänitaso vaihtelee 27 desibelin ja 30 desibelin välillä.

Projektoreissa on kompakti 1,2x zoom-objektiivi, joka takaa terävän ja tarkan projisoinnin. Niiden laajakulma mahdollistaa käytön myös pienissä tiloissa, sillä lyhyt projisointietäisyys riittää. 100 tuuman kokoinen kuva voidaan projisoida jo kolmen metrin etäisyydeltä. Laadukkaat XGA-paneelit takaavat tarkat 1 024 x 768 pikselin kuvat, ja pakkausta käyttämällä tarkkuus voidaan laajentaa UXGA-resoluutioon (1 600 x 1 200).

Projektoreissa käytetään progressiivista skannausta eli kuva luodaan järjestyksessä ylhäältä alas, jolloin välkkymistä ilmenee vähemmän ja vinoviivat ja tekstit ovat selkeämpiä kuin lomitettua skannausta käyttävissä projektoreissa.

Projektoreissa on lisäliitännät analogista RGB-lähtöä varten, joten ne voidaan liittää erilliseen näyttöön. Projektoreiden kauko-ohjaimella voidaan ohjata lähes kaikkia projektoreiden toimintoja, ja sillä voidaan ohjata käytettävän tietokoneen hiirtä. Kuvankääntötoiminto näyttää kuvat oikein, kun projektori on asennettu kattoon ylösalaisin tai kun kuva heijastetaan valkokankaan takaa. Turvatoiminnon avulla projektorin voi suojata salasanalla ja estää siten sen luvaton käyttö.

Projektoreissa on komponenttivideoliitäntä DVD- ja HDTV-projisointia varten, ja lisävarusteena saatava SCART-sovitin mahdollistaa projektorien liittämisen lukuisiin audiovisuaalisiin laitteisiin. Uutuusmallit ovat

- LV-X5, 1500 lumenia
- LV-7240, 2100 lumenia
- LV-7245, 2500 lumenia

Canon LV-projektorit tulevat Suomessa myyntiin lokakuussa. LV-X5:n hinta tulee olemaan noin 1400 euroa, LV-7245:n hinta noin 1600 euroa ja LV-7245:n hinta noin 1900 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi.

Canon – globaalisti paikallinen