Canon X MARK I MOUSE laskin on myös näppäimistö ja langaton hiiri [4.8.2010]

Canon esittelee uuden X MARK I MOUSE -laskimen, jota voidaan käyttää myös langattomana laserhiirenä ja tietokoneen numeronäppäimistönä. Bluetooth 2.0 -liitännän, kolmen napsautuspainikkeeen ja kätevän pyörän ansiosta laite soveltuu käytettäväksi useiden eri tietokonemallien kanssa sekä Windows- että Macintosh-ympäristössä. Hiiren lisäksi laskinta voi käyttää myös tietokoneen numeronäppäimistönä. Erityisen hyvin se soveltuu numerotietojen syöttämiseen kannettavaan tietokoneeseen

Canon X Mark I Mouse

Kestävä näppäimistö muistuttaa tietokoneen näppäimistöä, mikä minimoi näppäilyvirheiden määrän. X MARK I MOUSE -laskin voidaan myös lukita niin, ettei painikkeita voi painaa vahingossa laitteen toimiessa hiirenä. Tarkan kymmenen numeron näytön ansiosta merkit näkyvät aina selvästi. Käyttötilan voi tarkistaa yhdellä vilkaisulla.

Ympäristöä säästävää suunnittelua

Laskimen ympäristökuormitus on Canonin laskimille tuttuun tapaan erittäin pieni. Kuten muissakin X-mallisissa laskimissa valmistuksessa on käytetty Canonin kopiokoneista saatua kierrätysmateriaalia. Jätteen vähentämiseksi laskimen kuoren alaosa on valmistettu Canonin kopiokoneista saadusta kierrätysmuovista.

Energiaa puolestaan säästää automaattinen virrankatkaisu: virta katkeaa automaattisesti laskimen oltua käyttämättä hiiritilassa 30 minuuttia ja laskintilassa 7 minuuttia. Laite voidaan sammuttaa myös manuaalisesti, jotta paristot eivät kulu turhaan. Niiden varausta voidaan seurata näytössä olevasta ilmaisimesta.

Uutuus on saatavissa sekä kiiltävän valkoisena että mustana. Se tulee myyntiin lokakuusssa. Hinta vahvistetaan myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Pauli Kataja, puhelin 010 544 4373

Tietoja