Canonilta uusi lasertulostinmallisto koti- ja toimistokäyttöön

Canon tuo markkinoille kolme uutta Laser Shot -tulostinta, värilaserin LBP5200 ja mustavalkolaserit LBP3000 ja LBP2900, jotka on tarkoitettu oheislaitteiksi kotiin ja toimistoon. Värilaser LBP5200 on omiaan myös työryhmäkäyttöön.

Canonin CAPT-tekniikkaan (Canon Advanced Printing Technology) pohjautuvat tulostimet ovat helppokäyttöisiä, sillä niiden kaikkia toimintoja voidaan ohjata pc:n kautta graafisen käyttöliittymän avulla. Tulostimissa on USB 2.0 Hi-Speed -liitäntä ja SCoA-tekniikka (Smart Compression Architecture), jotka  takaavat nopean käynnistymisen ja erinomaisen tulostusnopeuden. Tulostusnopeus vaihtelee 12 tekstisivusta aina 19 tekstisivuun minuutissa. LBP5200 tulostaa myös väritulosteita, 4 sivua minuutissa. Maksimi tulostustarkkuus on jopa 9600 x 600 dpi (LBP5200) ja 2400 x 600 dpi (LBP3000 ja LBP2900).

Tulostimien tehokkuutta lisäävät myös lisävarusteena saatavat paperikasetit, 250 arkkia (LBP5200) ja 150 arkkia (LBP2900 ja LBP3000). Tulostimet ovat sekä käyttöääneltään että valmiustilassa erittäin hiljaisia. Energy Star -vaatimusten mukaisesti tulostimien virrankulutus on pieni. Suorituskykyisten ja monipuolisten Canon-tulostimien tapaan myös näissä uutuusmalleissa voidaan käyttää monentyyppisiä tulostusmateriaaleja, kuten kirjekuoria ja tavallista 76,2-215,9 mm x 127,0-355,6 mm paperia (A4, B5, A5 ja postikortit).

Canon Laser Shot -tulostimet tulevat Suomessa myyntiin toukokuussa. Niiden hinnat ovat seuraavat:

Värilaser Canon LBP5200 – noin 420 euroa
Mustavalkolaser Canon LBP3000 – noin 175 euroa
Mustavalkolaser Canon LBP2900 – noin 150 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen