Canonin Digital IXUS -mallistoon langaton kamera

Canon tuo markkinoille Digital IXUS WIRELESS –kameran, jonka Wi-Fi (IEEE 802.11b) -tuki tarjoaa käyttäjälleen uudenlaista joustavuutta ja käyttömukavuutta. Kamera toimii langattomasti mm. kuvien automaattisessa siirrossa tietokoneelle. Kameran mukana tulee langaton tulostinsovitin, jonka avulla suoratulostus onnistuu kaikilla PictBridge-yhteensopivilla tulostimilla.

IXUS ja langaton tulostinsovitin

Tyylikäs ja kompakti

Tyylikkyys ja kompakti koko ovat myös uuden Digital IXUS WIRELESS -kameran tavaramerkkejä. Kuvanlaadun varmistaa 5,0 miljoonan pikselin CCD-kenno, 3x zoom-objektiivi ja toisen sukupolven DIGIC II -kuvaprosessori. Kamerassa on kirkas 2,0 tuuman LCD-näyttö, 14 erilaista kuvausohjelmaa ja 6 erikoisaiheohjelmaa.

Kamera voidaan liittää olemassa oleviin langattomiin kotiverkkoihin. Sen tärkeimmät langattomuutta tukevat ominaisuudet ovat

- langaton suoratulostus
- automaattinen, langaton kuvatiedostojen siirto PC:lle heti kuvan ottamisen jälkeen
- langaton etäkuvaus suoraan PC:ltä

Digital IXUS WIRELESS –kamera käyttää suojattua tiedonsiirtojärjestelmää, joka estää tietoliikenteen tarkkailun tai langattomien lähetysten kaappaamisen.

Monipuoliset ohjelmistot

Digital IXUS WIRELESS  -kameran mukana tulee kattava ohjelmistopaketti, mm. Canonin ZoomBrowser EX 5.5 (Windows)- ja ImageBrowser 5.5 (Macintosh) -ohjelmistot, joilla kuvia, videoleikkeitä ja kuvaesityksiä voidaan muokata ja järjestellä. Ohjelmistopakettiin kuuluu myös helppokäyttöinen PhotoRecord 2.2  -tulostusohjelmisto, PhotoStitch-ohjelmisto ja ArcSoftin kuvankäsittelyohjelmisto PhotoStudio. Helppokäyttöisessä Canon Wireless Camera Setup -apuohjelmassa on yksinkertaiset vaiheittaiset ohjeet, joilla kohdelaitteiden asentaminen käy nopeasti ja helposti. Tuetut käyttöjärjestelmät ovat Windows 98 SE, ME, 2000 (SP4), XP (SP1/2) ja Mac OS X v10.2-v10.4. Langaton tiedonsiirto-ohjelmisto on yhteensopiva vain Windows XP SP2:n kanssa. Kamerassa on PTP-tuki ajuritonta kuvien siirtoa varten Windows XP- tai Mac OS X  -tietokoneisiin.

Digital IXUS WIRELESS -kameran ostaja voi halutessaan rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY -palveluun, joka tarjoaa 100 megatavua maksutonta Internet-tilaa omien MPEG-videoleikkeiden ja digitaalisten stillkuvien jakamiseen.

Digital IXUS WIRELESS –kameran myynti alkaa Suomessa tammikuussa. Sen hinta tulee olemaan noin 570 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen