Tomi Metsäketo ja Karita Tuomola IXUS-hyväntekeväisyyskampanjan suosikit [2.2.2007]

Canonin IXUS-kameran 10-vuotista taivalta juhlistetiin joulukuussa 2006 viihdyttävällä valokuvauskilpailulla, jossa Tomi Metsäketo, Riitta Väisänen, Marko Paananen ja Karita Tuomola esittelivät omaa maailmaansa valokuvin. Kilpailussa miehet ja naiset kilpailivat omissa sarjoissaan, joko Lastenklinikoiden Kummien tai Suomen Punaisen Ristin puolesta

Kilpailu päättyi joulukuun lopussa ja 30.1.2007 Canon-talossa järjestettiin kampanjan päätöstilaisuus. Tapahtumassa olivat  läsnä Karita Tuomola, Tomi Metsäketo, Lasteklinikoiden kummien toiminnanjohtaja Maria Ekroth ja Suomen Punaisen Ristin kampanjapäälikkö Tuula Colliander.

Kampanjan parhaaksi kuvaksi web-kävijät valitsivat Tomi Metsäkedon kuvaaman otoksen Finlandia-talon orkesterikorokkeesta. Toiseksi sijoittui Karita Tuomolan omista koiristaan ottama kuva.

Kummankin sarjan parhaan kuvan ottaneen kuvaajan valitsemalle järjestölle Canon Oy lahjoitti 2000 €. Tomi Metsäketo valitsi kohteekseen SPR:n nuorten turvatalohankkeen ja Karita Tuomola Lastenklinikoiden Kummit. Koska kyseessä oli IXUS-kameran 10-vuotisjuhlakampanja, saivat sekä Karita että Tomi kiitoksena osallistumisestaan itselleen timantein koristellut Digital IXUS 65 -kamerat.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi