Uudessa Canon IXUS 950 IS -kamerassa on kasvojentunnistusautomatiikka ja optinen kuvanvakain [7.5.2007]

IXUS 950 IS Canon tuo markkinoille 8,0 megapikselin Digital IXUS 950 IS -kameran. Metallikuorisessa uutuudessa on 4x optinen zoom-objektiivi, optinen kuvanvakain ja DIGIC III –kuvaprosessori, joka mahdollistaa nopean kuvasignaalinkäsittelyn, kohinanpoiston, kasvojentunnistusautomatiikan ja punasilmäisyyden korjauksen. Kamerassa on myös ISO 1600 –herkkyys, Auto ISO –herkkyys ja intervallikuvaustoiminto.

Uuden IXUS 950 IS -kameran ominaisuudet lyhyesti:
- 8,0 megapikselin CCD-kenno, 4x optinen zoom-objektiivi ja optinen kuvanvakain
- Tyylikäs design ja kosketusvalitsin
- DIGIC III -prosessori
- Punasilmäisyyden korjaus toistotilassa
- 2,5 tuuman tarkka PureColor-nestekidenäyttö
- 18 kuvausohjelmaa, mm. luovat valoefektit ja värimuunnokset
- VGA-tasoiset videoleikkeet nopeudella 30 kuvaa sekunnissa
- Pikapainike eniten käytettyihin toimintoihin

Canonin Digital IXUS 950 IS -kameran optinen kuvanvakain korjaa kameran pienet tärähtelyt kuvattaessa käsivaralta tai heikossa valaistuksessa. Optisella kuvanvakaimella voi käyttää jopa kolme arvoa tavallista pidempiä valotusaikoja esimerkiksi täydellä zoomilla kuvattaessa ja makrokuvauksessa. 4x optisessa zoom-objektiivissa on erittäin voimakkaasti valoa taittava UA-linssi, jonka avulla ohuen kameran polttoväliksi saadaan 35–140 mm (35 mm:n kinofilmivastaavuus).

Todenmukaiset värisävyt

230 000 pikselin PureColor-nestekidenäyttö toistaa värisävyt todenmukaisina. Näytössä on laaja katselukulma ja heijastuksia ehkäisevä pinnoite, joten kuvia on helppo sommitella ja katsella kirkkaassakin valaistuksessa. Näytön pintaa suojaa naarmujen syntymistä ehkäisevä kerros. Näytössä näkyy kuvauksen aikana valotusajan ja himmenninaukon asetusten lisäksi myös ISO-herkkyys, kun Auto ISO- tai High ISO Auto –asetus on käytössä.

Intervallikuvauksella saai tasaiset VGA-laatuiset videoleikkeet liikkuvista kohteista, kuten kadunvilinästä ja ajelehtivista pilvistä. Kuva tallentuu yhden tai kahden sekunnin välein, jolloin kaksi tuntia kestävä kohtaus voidaan tiivistää 4–8 minuutin videoleikkeeksi. Kameralla voi tallentaa myös tavallisia VGA-äänivideoleikkeitä nopeudella 30 kuvaa sekunnissa ja QVGA-äänivideoleikkeitä nopeudella 60 kuvaa sekunnissa.

Uuden IXUS 950 IS -kameran myynti alkaa Suomessa kesäkuun alussa. Sen suositusvähittäishinta on 430 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi